Help  || Zoeken  || Gebruikerslijst  || Gebruikersgroepen  || Registreer  || Inloggen
Het is nu ma jun 14, 2021 10:14  
Bekijk onbeantwoorde berichten  

Forum Nederlandse Fanclub Blackmore's Night forum index
Forum Nederlandse Fanclub Blackmore's Night

Review DP DVD
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Forum Nederlandse Fanclub Blackmore's Night forum index .::. Algemene Discussie
Review DP DVD - Pagina 1 van 1 -  
Vorige onderwerp || Volgende onderwerp 
Auteur Bericht
ton the minstrel 
Moderator 

BerichtGeplaatst : wo sep 30, 2009 16:40   Onderwerp : Review DP DVD Reageer met quote

Hoi,
Twee maanden geleden had ik deze DVD aan mijn buurman uitgeleent.
Afgelopen zondag zag hij mij in de tuin rommelen en kwam hem terugbrengen.
Over deze DVD vertelde hij mij toevallig het volgende bijkomstig verhaaltje:

De Revu waarvoor hij weleens reviews over cd's schrijft vroeg hem laatst of hij toevallig nog een recente DVD van DP had liggen.
En ja hoor , De DVD die ik van Ton heb geleent heb ik hier nog liggen.
Aan de hand daarvan vroeg Revu of hij er een review over wilde schrijven.
En zie hieronder het resultaat van de review wat nu in de Revu staat. Krijgt 4 van de 5 sterren
Mijn buurman ( Robert Heeg ) is een kenner van DP , en heeft de meeste leden en ex-leden van DP al eens ge-interviewt.
Behalve Ritchie , die wil hij nog eens interviewen.
Bij een eerst komende concert in NL gaat hij dus RB interviewen.

DEEP PURPLE HISTORY HITS & HIGHLIGHTS '68-76
(EftGIBPIAS) ****H
Slaande ruzies achter en óp het podium, bandleden die woedend de deur achter zich dichttrokken (om later via de achterdeur weer binnen te glippen) en toch na veertig jaar nog steeds volle zalen trekken. Misschien dat Purple-fans het gewoon gewend zijn. Het begrip line-upwissel werd zo'n beetje door het Britse hardrockinstituut uitgevonden. Kijk alleen al naar de verschuivingen tussen 1968 en 1976, zoals die op deze dubbel-dvd in beeld worden gebracht. In acht jaar tijd tellen we drie zangers, twee gitaristen en drie bassisten. Alleen de toetsenist en de drummer bleven zitten. Is dat een basis voor een band? Wel voor Deep Purple, dat steeds weer groter bleek dan de som der delen. Van een stel verlegen bleekbekkies tot harige, vrouwverslindende podium-beesten, en uiteindelijk de droevige heroïne-overdosis van gitarist Tommy Bolin; alle fasen komen hier voorbij in een onmisbare verzameling mini-docu's, live-tracks en tv-clips. Die hebben soms de gruizigheid van een Apollo-uitzending, worden geplaagd door psychedelische special effects, en zijn wat onlogisch verdeeld over twee discs waarbij elke info over tijd of plaats ontbreekt. Daartegenover staan wel weer de 'groovy' dansjes van hetstudiopubliek, en de heerlijk foute aankondigingen door seventies-presentatoren met Duitse accenten.
ROBERT HEEG

Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen :   
Forum Nederlandse Fanclub Blackmore's Night forum index .::. Algemene Discussie
Review DP DVD - Pagina 1 van 1 -  
 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie

Ga naar :