Help  || Zoeken  || Gebruikerslijst  || Gebruikersgroepen  || Registreer  || Inloggen
Het is nu ma jun 14, 2021 09:30  
Bekijk onbeantwoorde berichten  

Forum Nederlandse Fanclub Blackmore's Night forum index
Forum Nederlandse Fanclub Blackmore's Night

Blackmore on bass
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Forum Nederlandse Fanclub Blackmore's Night forum index .::. Algemene Discussie
Blackmore on bass - Pagina 1 van 1 -  
Vorige onderwerp || Volgende onderwerp 
Auteur Bericht
Johan 
Gast 

BerichtGeplaatst : vr feb 20, 2009 09:22   Onderwerp : Blackmore on bass Reageer met quote

Mijn grote en doorgaans goed geïnformeerde vriend Teun Loodewands vertelde mij dat Ritchie wel eens de bas ter hand wil nemen; meestal in de studio. Maar live was het kennelijk ook te zien in Budapest 1987. En Roger wist wel raad met de Fender..............tijdens SMOTW.  
Naar boven
Merlijn 
Moderator 

BerichtGeplaatst : vr feb 20, 2009 12:49   Onderwerp : Reageer met quote

Klopt Johan,

Zo heeft hij ook de baspartijen van het Rainbow album Long Live Rock And Roll ingespeeld. En natuurlijk van SOTM. En ik verdenk hem er dus ook van om een groot aantal nummers op SV in te spelen. 

Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Antonius 

BerichtGeplaatst : vr feb 20, 2009 14:37   Onderwerp : Reageer met quote

So what:

Prince released his first album, For You, on 7 April 1978. For You was the first major-label album released by Prince, his first of many for Warner Bros. Tommy Vicari was the executive producer. This album, like most in his career, was not recorded with a band; Prince purportedly played all 27 instruments on the album though they were different types of string, percussion, and keyboard instruments.

Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
Johan 
Gast 

BerichtGeplaatst : vr feb 20, 2009 22:43   Onderwerp : Reageer met quote

Antonius schreef:
So what:

Prince released his first album, For You, on 7 April 1978. For You was the first major-label album released by Prince, his first of many for Warner Bros. Tommy Vicari was the executive producer. This album, like most in his career, was not recorded with a band; Prince purportedly played all 27 instruments on the album though they were different types of string, percussion, and keyboard instruments.

So what? So What? Mike Oldfield deed dat al voordat Prince geboren was.
Trouwens naar aanleiding van dit onderwerp kreeg ik een mailtje van ene Ron Weegspuien, dat good ol'' Blackers tijdens de hele europa tour regelmatig de bas ter hand nam. Jammer eigenlijk dat er van die tour geen enkele officiële video is uitgebracht. Helaas wel van 1985, maar toen was Gillan slecht bij stem. 

Naar boven
Johan 
Gast 

BerichtGeplaatst : vr feb 27, 2009 08:23   Onderwerp : Reageer met quote

Merlijn schreef:
Klopt Johan,

Zo heeft hij ook de baspartijen van het Rainbow album Long Live Rock And Roll ingespeeld. En natuurlijk van SOTM. En ik verdenk hem er dus ook van om een groot aantal nummers op SV in te spelen.

Zou hij, muzikaal als hij is, ook nog andere, zijnde niet snaarinstrumenten, bespelen? Ik heb in ieder geval gezien dat hij de trom roert, piano speelt en basspedals 'betrapt'. En hij heeft een aardige 2e stem en hij neuriet, al dan niet hoorbaar, zijn solo's mee. Maar goed ik neurie ook al zijn solo's mee, dus dat telt niet. 

Naar boven
castle 

BerichtGeplaatst : vr feb 27, 2009 11:44   Onderwerp : Reageer met quote

Ook gezien dat Blackmore bas heeft gespeeld.

Dit was tijdens het concert in de Limburg Hallen in Genk (Perfect Strangers tour). 

Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
Johan 
Gast 

BerichtGeplaatst : vr feb 27, 2009 11:50   Onderwerp : Reageer met quote

castle schreef:
Ook gezien dat Blackmore bas heeft gespeeld.

Dit was tijdens het concert in de Limburg Hallen in Genk (Perfect Strangers tour).

Wat een ramp was dat. Ik stond 3e rij van voren. Tijdens het voorprogramma (Leslie West) ging nog alles goed. Toen kwam Purple en liep ik 'purple' aan door de verdrukking. Heb me letterlijk naar buiten geslagen. En ik was niet de enige. Bij de ingang lagen veel bezoekers op brancards te wachten op de EHBO. Van het concert heb ik toen niet zoveel meer meegekregen.
Gelukkig kwamen ze 2 jaar later in Ahoy. 

Naar boven
Berichten van afgelopen :   
Forum Nederlandse Fanclub Blackmore's Night forum index .::. Algemene Discussie
Blackmore on bass - Pagina 1 van 1 -  
 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie

Ga naar :