Help  || Zoeken  || Gebruikerslijst  || Gebruikersgroepen  || Registreer  || Inloggen
Het is nu vr okt 18, 2019 11:45  
Bekijk onbeantwoorde berichten  

Forum Nederlandse Fanclub Blackmore's Night forum index
Forum Nederlandse Fanclub Blackmore's Night

recensie
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Forum Nederlandse Fanclub Blackmore's Night forum index .::. Autumn Sky
recensie - Pagina 1 van 2 - Ga naar pagina 1, 2  Volgende 
Vorige onderwerp || Volgende onderwerp 
Auteur Bericht
Merlijn 
Moderator 

BerichtGeplaatst : vr sep 03, 2010 14:36   Onderwerp : recensie Reageer met quote

Heb het album sinds gisteravond in bezit en onafgebroken geluisterd.
Ik vind het tot nu toe de meest volwassen CD die Blackmore's Night ooit heeft gemaakt.
Hoogtepunt voor mijn zijn de goede zang van Candice (voor het eerst in jaren), en het vele gebruik van de woodwinds.

De liefhebbers van de uptempo nummers zullen zeker aan bod komen met een viertal opzwepende nummers (Highland, All The Fun Of The Faire, Keeper Of The Flame, Dance of Darkness). Ook is de electrische gitaar volop vertegenwoordigt.
Mooie uitvoering van "Geyers" lied Bretonion, nu getiteld Darkness en Dance Of Darkness. Alleen maar authentieke instrumenten. Negenkoppig woodwind-ensemble. Fantastisch!!

Af en toe toch weer te veel 'casio' productie. Jammer dat ze met zo'n goede violiste in huis toch steeds weer terugvallen op de ingeblikte violen. Maar goed dat mag de pret niet drukken.

Artwork is pover en to the point. iIet zoals we gewend zijn, maar de nieuwe platenmaatschappij hecht daar blijk baar minder waarde aan als SPV dat destijds deed. Er is niet eens in te vinden wie er behalve Ritchioe, Candice en Pat nog meer hebben meegedaan op de CD.
Aangezien ik ook de duitse verise verwacht (met bonus-track), zal ik eens kijken of SONY meer aandacht hieraan heeft besteed.

Hoogtepunt: Night At Eggersberg en Vagabond
Dieptepunt: toch weer te veel glossy producties in een vijftalnummers.

Cijfer 8 en zeker de moeite waard om te kopen. 

Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Cor 

BerichtGeplaatst : za sep 04, 2010 12:01   Onderwerp : Reageer met quote

Op dit moment vind ik de helft van de cd goed (agabond, Believe in me Sake of the song, Night Eggerberg Darkness, Dance of Darkness, Health of the company). De rest moet nog groeien of wordt uitgeprogrammeerd.
Voorlopig oordeel een kleine 7 

Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
Phantas 

BerichtGeplaatst : ma sep 06, 2010 12:01   Onderwerp : Reageer met quote

Vooraf: Ik heb de cd gedownload. Ga er geen doekjes om winden, vond de samples niet veelzeggend om de cd meteen te kopen.

Nu heb ik hem voor het eerst gehoord...kan niet zeggen dat ik er weg van ben. Hij is mooi, maar daar is grotendeels alles mee gezegd. Hij is ook langzaam.

Pas bij het nummer All The Fun of The Fayre leefde het een beetje op en kwam de oude BN magie tevoorschijn. Vanaf dat punt zijn de nummers beter (en dat is dus zowat tegen het end.
Vooral het laatste nummer kan mij (nog) niet bekoren.

Hoogtepunten: Vagabond, Believe in Me, Sake of the Song, Song and Dance pt. 2, All the Fun of the Fayre, Darkness + Dance of the darkness en Health to the Company.
Health to the Company klinkt wel heel erg lekker Keltisch/Enya-achtig.

Wat ik voornamelijk jammer vind is dat aardig wat melodietjes uit eerdere cd's worden geherkauwd. Night at Eggersberg vind ik vooral een obligaat klinkend wijsje, wat op elke BN cd al te vinden is. Ook de zogezegde elektrische gitaar klanken vind ik nietzeggend op dit moment. Zoals eerder ik heb de cd pas een keer gehoord, en hij is op zich mooi, maar het ik vind het persoonlijk niet een hoogstandje van BN of meneer Blackmore.

Een magere 6.7 Wink

Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht MSN Messenger
Aughra 

BerichtGeplaatst : za sep 11, 2010 18:47   Onderwerp : Reageer met quote

Dacht slim te zijn en bij play.com te kopen (leuke prijs)
Heb 'm nog steeds niet bonnen , dus geduld wordt op de proef gesteld.

Wordt vervolgd .........

(hoop die ie de moeite waard is en blijft en dat ik 'm grijs "gedraaid" heb voor de 26ste!) 

Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail
castle 

BerichtGeplaatst : do sep 16, 2010 10:16   Onderwerp : Reageer met quote

Heb hem al een tijdje in huis.

Vind hem beter dan verwacht.
Na het beluisteren van de preview was ik bepaald niet onder de indruk.
Vind nu dat sommige beter zijn als in de preview en een enkele minder (Keeper Of The Flame).

Zal een dezer dagen mijn menig neerpennen. 

Naar boven
johnsteh 

BerichtGeplaatst : do sep 16, 2010 22:54   Onderwerp : Reageer met quote

Ik vind hem in zijn geheel heel erg mooi. Very Happy Dat mag toch wel hier? Of ben je hier dan misschien te weinig kritisch of verheven??? Net zoals op vrijwel alle andere fora moet je blijkbaar overdreven kritisch en negatief overkomen om maar te hopen dat je dan serieus genomen wordt. Gewoon niet liggen zeiken, doe het het anders zelf maar eens na!!!! Zijn jullie nou fans??????? Evil or Very Mad  
Naar boven
Phantas 

BerichtGeplaatst : vr sep 17, 2010 10:34   Onderwerp : Reageer met quote

johnsteh schreef:
Ik vind hem in zijn geheel heel erg mooi. Very Happy Dat mag toch wel hier? Of ben je hier dan misschien te weinig kritisch of verheven??? Net zoals op vrijwel alle andere fora moet je blijkbaar overdreven kritisch en negatief overkomen om maar te hopen dat je dan serieus genomen wordt. Gewoon niet liggen zeiken, doe het het anders zelf maar eens na!!!! Zijn jullie nou fans??????? Evil or Very Mad

Pardon hoor, maar echte fans vergelijken nu eenmaal met eerder behaalde resultaten Very Happy

Ik vind de nieuwe cd mooi, maar niet uitgesproken geweldig. Is dat afzeiken? Ik dacht het niet. Ik ben nou eenmaal een kritische fan. What's wrong with that?
Het heeft ook niets met het "zelf (niet) kunnen" te maken maar gewoon met wat we van BN gewend zijn. Als jij de cd mooi vind, nou da's leuk voor jou. Maar ga niet een ander vertellen wat hij of zij wel of niet moet vinden van iets. Evil or Very Mad

Bovendien hoef je hier helemaal niet negatief te zijn. Misschien als je met argumenten zou komen waarom je iets mooi vind of juist niet dan kom je het beste over bij andere mensen. Ik kan bijvoorbeeld ook heel kritisch zijn over iets dat ik wel mooi vind, maar dat betekent ook niet meteen dat ik het niet mooi vmeer vind. (sorry voor de spelfouten!)

Naar boven
johnsteh 

BerichtGeplaatst : zo sep 19, 2010 19:42   Onderwerp : Reageer met quote

Phantas schreef:
johnsteh schreef:

Pardon hoor, maar echte fans vergelijken nu eenmaal met eerder behaalde resultaten Very Happy

Ik vind de nieuwe cd mooi, maar niet uitgesproken geweldig. Is dat afzeiken? Ik dacht het niet. Ik ben nou eenmaal een kritische fan. What's wrong with that?
Het heeft ook niets met het "zelf (niet) kunnen" te maken maar gewoon met wat we van BN gewend zijn. Als jij de cd mooi vind, nou da's leuk voor jou. Maar ga niet een ander vertellen wat hij of zij wel of niet moet vinden van iets. Evil or Very Mad

Bovendien hoef je hier helemaal niet negatief te zijn. Misschien als je met argumenten zou komen waarom je iets mooi vind of juist niet dan kom je het beste over bij andere mensen. Ik kan bijvoorbeeld ook heel kritisch zijn over iets dat ik wel mooi vind, maar dat betekent ook niet meteen dat ik het niet mooi vmeer vind. (sorry voor de spelfouten!)

Niet zo aangebrand zijn. Okee, ik zeg het misschien wat te kort door de bocht, maar iedereen is hier zo overdreven kritisch en stelt zulke hoge eisen. Het woord "afzeiken"heb ik niet gebruikt (alleen "niet zeiken", en dat is m.i. wat minder heftig) . Sorry als je je aangesproken voelt. Ik ben ook een echte fan, en ook ik vergelijk meer eerdere resultaten, maar waarschijnlijk stel ik minder hoge eisen. in elk geval geef ik ook alleen mijn mening en zoek ik geen ruzie hoor. 

Naar boven
Phantas 

BerichtGeplaatst : ma sep 20, 2010 13:07   Onderwerp : Reageer met quote

Ik ben en was niet aangebrand, maar jou post was nogal negatief van toon. Wink En that rubbed the wrong way bij mij Smile (Zeiken, afzeiken...whatever)

Ik vind dat als je een échte fan bent, je juist het meest kritisch mag zijn over de artiest en het product wat hij aflevert. En dat wij dat dan hier op een forum mogen delen is mooi meegenomen Smile Ander sheeft het ook niet veel nut, want juist daardoor krijg je leuke discussies.

Geef gerust je mening, maar dan liever zonder een ander aan te vallen. Dit hebben we in het verleden op het forum toch te vaak gezien IMHO, of iets wat daarop leek. Men was zoooo negatief over BN, over het forum, over de fanclub (en de leiding daarvan) dat het gewoon niet leuk meer was.

Smile

Naar boven
Northstar 

BerichtGeplaatst : ma sep 20, 2010 16:10   Onderwerp : Reageer met quote

Ik kan me vinden in wat Johnsteh zegt.
Hij zegt wat velen hier denken (en niet posten).

Quote:
Ik vind hem in zijn geheel heel erg mooi. Dat mag toch wel hier?
Of ben je hier dan misschien te weinig kritisch of verheven???
Net zoals op vrijwel alle andere fora moet je blijkbaar overdreven kritisch en negatief overkomen om maar te hopen dat je dan serieus genomen wordt.

Dit vind ik wel een treffende tekst.

Heel veel wordt omlaag gepraat hier, terwijl dit een fansite is.
Enthousiaste fans. Ik denk dat 1 van de redenen dat hier zo weinig activiteit is (naast dat er vrij weinig te melden is) dat er vaak zo "kritisch" (lees negatief) over dat kleine beetje nieuws dat er is gesproken wordt.
Als iets minder "kritisch" fan nodigt het niet echt uit om lekker mee te praten over je favoriete band.

Nu ik erover nadenk is het ook wel logisch dat er zo "kritisch" wordt geschreven.
BN is je favoriete band, maar er is geen nieuws, weinig nieuws, er gebeurt weinig en je wilt er toch over schrijven.
Wat doe je dan onbewust?
Op alle slakjes zout leggen. 

Naar boven
castle 

BerichtGeplaatst : di sep 21, 2010 09:35   Onderwerp : Reageer met quote

Northstar schreef:
Ik kan me vinden in wat Johnsteh zegt.
Hij zegt wat velen hier denken (en niet posten).

Quote:
Ik vind hem in zijn geheel heel erg mooi. Dat mag toch wel hier?
Of ben je hier dan misschien te weinig kritisch of verheven???
Net zoals op vrijwel alle andere fora moet je blijkbaar overdreven kritisch en negatief overkomen om maar te hopen dat je dan serieus genomen wordt.

Dit vind ik wel een treffende tekst.

Heel veel wordt omlaag gepraat hier, terwijl dit een fansite is.
Enthousiaste fans. Ik denk dat 1 van de redenen dat hier zo weinig activiteit is (naast dat er vrij weinig te melden is) dat er vaak zo "kritisch" (lees negatief) over dat kleine beetje nieuws dat er is gesproken wordt.
Als iets minder "kritisch" fan nodigt het niet echt uit om lekker mee te praten over je favoriete band.

Nu ik erover nadenk is het ook wel logisch dat er zo "kritisch" wordt geschreven.
BN is je favoriete band, maar er is geen nieuws, weinig nieuws, er gebeurt weinig en je wilt er toch over schrijven.
Wat doe je dan onbewust?
Op alle slakjes zout leggen.

Ben het dus met beiden niet eens.
Tuurlijk mag iedereen iets goed of super vinden, maar een ander kan er best minder enthousiast over zijn. Smaken verschillen namelijk.
Als fan, en dat ben ik al sinds begin jaren 70, mag (kan) ik gerust kritisch zijn.
Ik hoef niet alles goed te vinden wat gemaakt / gespeeld wordt.
En op een forum mag ik toch mijn eigen mening geven of mag dat alleen maar als ik niks negatiefs vermeld?
Een groot verschil van mening kan liggen in het feit of iemand fan is van BN of van Blackmore (die toevallig nu bij BN speelt).
Bij mij geldt het laatste.
Dit wil niet zeggen dat ik alles uit het verleden (nog) goed vind en nu alles minder is. Bij Deep Purple en Rainbow waren er ook nummers die mij minder bevielen.
Vind nog steeds BN uit de begin periode geweldig, maar kan de pop richting van de laatste jaren minder waarderen. Want daarin blinken ze (voor MIJ) echt niet uit.
Smaken veranderen ook door ouder worden en door andere interesses.
Heb altijd wel een vrij brede interesse gehad in muziek, niet alleen hard rock.
Kon (en nog steeds) allerlei andere soorten muziek waarderen.

En om negatief te schrijven omdat er (bijna) geen nieuws is, raakt ook kant noch wal.

Na dit alles gelezen te hebben vraag ik mij af of er nog iemand op een recensie van een ander zit te wachten als er iets minder over geoordeeld wordt.
Zit dan eigenlijk op niets meer te wachten, want perfecte platen (lp's / cd's) bestaan niet.
Vond het echter altijd juist interessant als mensen kritisch zijn, want dat geeft een veel beter beeld (eerlijker) over het geheel. Je hoeft dan daar niet mee eens te zijn, maar gaat dan anders op dingen letten (luisteren).
Soms worden favoriete nummers genoemd, waarvan ik denk dat het de minste nummers zijn. Ga ze dan extra beluisteren wat men er goed aan vind. Soms verandert daardoor ook mijn mening.
In tijden zoals deze worden we overspoeld door muziek. Als iets niet meteen goed bevonden wordt, verdwijnt het vaak in de kast (of prullenbak) om er nooit meer uit te komen. Dan is het juist goed om meningen van anderen te hebben. 

Naar boven
Phantas 

BerichtGeplaatst : di sep 21, 2010 13:39   Onderwerp : Reageer met quote

Mooi verwoord Castle! Smile

Als er alleen maar positief (of negatief) over iets gepraat mag worden heeft dat ook een naam: Censuur.

hier is geen censuur (hoop ik) maar alleen maar een verzameling meningen. Daar is een forum idd voor. Dus eenieder die aanstoot neemt aan een negatieve of kritische mening, relax, het is een mening. Hoeft niet de jouwe te zijn. Wat jij vind mag je ook verwoorden Smile Dat is ook de strekking van mijn antwoord naar Johnsteh (beide keren).
Ik heb er namelijk een hekel aan als mensen iemand een bepaalde mening opdringen, zeker als ik die mening niet deel!! Evil or Very Mad

En wees het gerust niet eens met iemand, zoals ik al eerder zei, daardoor ontstaan juist leuke discussies zolang men elkaar maar met respect bejegend. [coming off soapbox]

Naar boven
Phantas 

BerichtGeplaatst : di sep 21, 2010 13:41   Onderwerp : Reageer met quote

zo, en nu weer terug naar recensies! Ik moet eerlijk bekennen dat ik, na de cd een keer te hebben beluisterd, ik dit niet meer heb gedaan. Zou het eigenlijk moeten doen...maar ik heb gewoon leukere muziek in mijn collectie, ook van BN zelf. Ik kan er ook niks aan doen dat ik het gewoon simpelweg een mindere cd vind Razz

Wat vind de rest van jullie???

Naar boven
johnsteh 

BerichtGeplaatst : di sep 21, 2010 18:01   Onderwerp : Reageer met quote

Phantas schreef:
Ik ben en was niet aangebrand, maar jou post was nogal negatief van toon. Wink En that rubbed the wrong way bij mij Smile (Zeiken, afzeiken...whatever)

Ik vind dat als je een échte fan bent, je juist het meest kritisch mag zijn over de artiest en het product wat hij aflevert. En dat wij dat dan hier op een forum mogen delen is mooi meegenomen Smile Ander sheeft het ook niet veel nut, want juist daardoor krijg je leuke discussies.

Geef gerust je mening, maar dan liever zonder een ander aan te vallen. Dit hebben we in het verleden op het forum toch te vaak gezien IMHO, of iets wat daarop leek. Men was zoooo negatief over BN, over het forum, over de fanclub (en de leiding daarvan) dat het gewoon niet leuk meer was.

Smile

Je hebt gelijk. Over smaak valt enerzijds niet te twisten en anderzijds leeft het forum er deels van. Ik was dus zoooo positief over de CD dat het niet leuk meer was en te negatief over jouw mening.
Zand erover wat mij betreft. Wink 

Naar boven
jxi 
Site Admin 

BerichtGeplaatst : ma sep 27, 2010 10:26   Onderwerp : Reageer met quote

Mooi opgelost. Ieder heeft recht op zijn of haar mening. Smaken verschillen. Je kunt natuurlijk je mening geven, belangrijk is denk ik wel dat je respect toont voor elkaar en elkaars mening. Ook al is die totaal verschillend.

Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen :   
Forum Nederlandse Fanclub Blackmore's Night forum index .::. Autumn Sky
recensie - Pagina 1 van 2 - Ga naar pagina 1, 2  Volgende 
 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie

Ga naar :