Help  || Zoeken  || Gebruikerslijst  || Gebruikersgroepen  || Registreer  || Inloggen
Het is nu za aug 17, 2019 18:03  
Bekijk onbeantwoorde berichten  

Forum Nederlandse Fanclub Blackmore's Night forum index
Forum Nederlandse Fanclub Blackmore's Night

Setlist Krefeld
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Forum Nederlandse Fanclub Blackmore's Night forum index .::. Tour 2009
Setlist Krefeld - Pagina 1 van 2 - Ga naar pagina 1, 2  Volgende 
Vorige onderwerp || Volgende onderwerp 
Auteur Bericht
ton the minstrel 
Moderator 

BerichtGeplaatst : ma jul 20, 2009 13:08   Onderwerp : Setlist Krefeld Reageer met quote

Intro (God save the keg)
Locked within the crystal ball
Queen for a day
Under a violet moon
Soldiers of fortune
Temple of the king
Durch den Wald zum Bachhaus
Renaissance faire
World of stone
Peasants promise
Shadows of the moon (kurz angespielt)
Far far Away
Toast to tomorrow
Ariel ( sehr langes Solo von Ritchie )
Keyboard und Drum Solo
Ariel (re)
The circle ( ab Solo mit der Strat gespielt )
Diamonds and rust
Home again
Ghost of a rose
Fires at midnight ( sehr langes ruhiges Git-Akustik Solo )
Village lanterne

Met dank aan Ruhrpottler1963 voor de setlist

Voorprogramma deden Albert en Thomas van de Geyers , en dat was één van de weinige keren dat ik van hun genoten heb.
Het concert begon even rond 21:00 en duurde tot ruim over 23:30 wat ongekent is sinds lange tijd.
Van dit concert heb ik erg genoten ( Waanzinnig goed ) en Ritchie had er duidelijk veel zin in.
Er zijn ook opnames gemaakt voor een DVD
Henk heeft ook foto's genomen tijdens de eerste 2 nummers die hij binnenkort op de website plaatst.

Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Johan 
Gast 

BerichtGeplaatst : ma jul 20, 2009 14:08   Onderwerp : Is het nu set-list of lets-sit? Reageer met quote

Ik vond het als geheel een goed concert, maar pas bij Ariël kwam voor mij de sfeer er goed in. Niettemin, ondanks de geweldige soli van Blackmore op de Strat, waren Fires at Midnight en Diamonds and Rust voor mij wederom de hoogtepunten van de avond.

In tegenstelling tot vorige jaren dit keer niet gekozen voor één van de voorste rijen, maar een willekeurige plek ergens in het midden tussen het 'gewone' publiek. En dan is let's sit in één keer belangrijker dan de setlist; je ziet namelijk veel minder als 'ze' plotseling gaan staan. Maar dit is natuurlijk een kwestie van boter op mijn hoofd, want bij een eventuele volgende keer en een zitplaats vooraan, dan sta ik natuurlijk ook.

Die Geyers vond ik niet om aan te horen, maar dat kan ook te maken hebben gehad met het slechte geluid - snerpend hard en gestoord gitaargeluid - tijdens hun optreden. Leuk was wel dat tijdens het laatste nummer ( was sollen wir trinken) het ging stortregen met daarna een prachtige regenboog.

Al met al een mooie afsluiting van een weekendje motorrijden door het Sauerland. 

Naar boven
hellknight 
Forum Admin 

BerichtGeplaatst : ma jul 20, 2009 19:20   Onderwerp : Reageer met quote

Ook ik was gisteren aanwezig in Krefeld, natuurlijk in kostuum op de voorste rijen. Ik kan veilig zeggen dat dit concert, van de concerten waar ik tot nu toe geweest ben, de beste was. De sfeer zat er duidelijk goed in bij alle bandleden, en de korte regenbui kon de pret niet drukken.

Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Bekijk de homepage AIM naam Yahoo Messenger MSN Messenger ICQ nummer
jxi 
Site Admin 

BerichtGeplaatst : ma jul 20, 2009 21:50   Onderwerp : Reageer met quote

Het concert was fantastisch. Wat een energie en gedrevenheid van de band.
Candice zong erg mooi en Ritchie speelde fraaie solo's zowel akoestisch als op strat.

Persoonlijk vond ik de Geyers niet heel bijzonder. Inderdaad was het geluid niet heel erg goed, maar ook de uitgedunde versie van de band is wat minder spectaculair dan ik van cd gewend ben.

Ik had vooraf niet gekeken bij setlists van de eerdere concerten om me enigszins te laten verrassen. Op een gegeven moment, toen Ritchie de stratocaster ter hand nam, liep het vooraan vol en iedereen ging staan om nog wat te zien. Dat zal men achterin ook wel gemerkt hebben.
De spelvreugde werkte aanstekelijk. En ik was in mijn element.

We zaten op de 3e rij aan de linkerkant van het middengedeelte, prima plek. Iets verder van het podium geeft meer overzicht over het geheel. Helaas dat de violiste en de tijdelijk gestolen Geyer wat wegestopt waren en daardoor niet altijd goed zichtbaar waren.

Hier vast een voorproefje van de foto's:

Naar boven
Johan 
Gast 

BerichtGeplaatst : di jul 21, 2009 05:47   Onderwerp : Reageer met quote

jxi schreef:

Mooie foto's, ben benieuwd naar de andere 

Naar boven
sister gypsy 

BerichtGeplaatst : di jul 21, 2009 09:53   Onderwerp : Reageer met quote

Dan weet je weer waarom je ze weer life wilt zien en horen spelen! Naast fantastische musici zijn het ook geweldige entertainers. Zelfs Ritchie had de smaak te pakken toen hij Candice met een takje klimop voor de billen sloeg. Kortom: het stel gedroeg zich echt als een getrouwd koppel. En Ritchie lachte veel! Iedereen had er plezier in.

Candice' zang was beter dan ik ooit hoorde. Lekkere rauwe rock, zuiver als we van haar gewend zijn, maar niet zo 'elfjesachtig'. Als dit de kant is die zij solo op wil gaan, dan is dat een goede keuze. Zelfs haar haar zat wilder!

Ach, die Geyers zijn toch hun inspiratiebron. Best lief dat ze die niet wegdoen. Hoorde van een Duitse fan dat Faun (voorprogramma in Bonn) zo'n uitzinnig applaus kreeg dat ze waarschijnlijk niet meer gevraagd worden. Er is maar één ster op zo'n avond, en dat is natuurlijk BN. Van de Geyers zijn we voorlopig nog niet af!

De sfeer was 'gemütlich". Na afloop kwamen de bandleden (zonder R & C) nog even bij het publiek. Ik heb er foto's van, ook van het publiek en de regenboog. Wil ze wel plaatsen maar weet niet hoe dat moet en of het mag.Ik had mijn fototoestel meegesmokkeld, maar tijdens het concert netjes in de tas gehouden. We hadden onze eigen, legale, fotograaf bij ons en die heeft prachtige foto's gemaakt. Compliment voor de foto's jxi! Kunnen we ze bij jou bestellen?

Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
romper 

BerichtGeplaatst : di jul 21, 2009 19:22   Onderwerp : Krefeld Reageer met quote

Concert was absoluut het beste - tot nu toe... Sister Gypsy : we zijn het eens! Ik geloof dat ik in je buurt zat. Ik zat ook normaal (=ganz A.) gekleed op de 3e rij...
Volgende keer samen?!

Foto's zijn erg goed. Kun je geen fotoboek maken of zoiets? Zou erg leuk zijn; ook nog wat plaatjes van het publiek erbij. Eens kijken of ik mezelf (of S. Gypsy) zie. 

Naar boven
Aughra 

BerichtGeplaatst : di jul 21, 2009 20:57   Onderwerp : Reageer met quote

Heb ik allemaal gemist Sad
Hopelijk komt mijn tijd nog wel (weer)
Ik vind het wel super voor iedereen die is geweest dat het een mooi indrukwekkend concert was. 

Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail
Blackmoresknight 

BerichtGeplaatst : wo jul 22, 2009 12:22   Onderwerp : Reageer met quote

Hoi, even een kort berichtje van mij. Volgens mij klopt de setlist niet 100%. Ik mis namelijk Gilded Cage (hebben ze later in de set gespeeld), Midwinters Night en Dandelion Wine.

Verder idd een geweldige show, verdient wel een plekkie in mijn top tien! Alleen de synth op de strat mocht van mij iets minder zijn.

Op naar creuzburg!

Groetjes, Richard 

Naar boven
ton the minstrel 
Moderator 

BerichtGeplaatst : wo jul 22, 2009 13:08   Onderwerp : Reageer met quote

Blackmoresknight schreef:
Hoi, even een kort berichtje van mij. Volgens mij klopt de setlist niet 100%. Ik mis namelijk Gilded Cage (hebben ze later in de set gespeeld), Midwinters Night en Dandelion Wine.

Verder idd een geweldige show, verdient wel een plekkie in mijn top tien! Alleen de synth op de strat mocht van mij iets minder zijn.

Op naar creuzburg!

Groetjes, Richard

Hoi Richard,

Nu ik later nadenk kan dat wel eens kloppen wat jij zegt.
Ik was niet in de gelegenheid om hem daar bij te houden , en zoals je zag was het ook van een bron.
Maar toch , Een FANTASTISCH CONCERT was het.
Is niet mijn top tien , maar top 5
Degene die niet konden komen hebben echt wat gemist
Succes in Creuzburg en hoop dat het net zo goed wordt
Kan jij daarvan een setlist bijhouden en hier posten?

Groetjes,
Ton

Naar boven
Blackmoresknight 

BerichtGeplaatst : wo jul 22, 2009 15:12   Onderwerp : Reageer met quote

Ik zal mijn best doen om het bij te houden! De reden dat ik 100% zeker ben van deze is dat tijdens de 'any requests' stukje van de show ik Gilded Cage riep en een 'dikke-vette-nee' van Mr. Blackmore kreeg. Was toch blij dat ie later voorbij kwam...

Zal posten als ik weer terug ben uit creuzburg! 

Naar boven
Johan 
Gast 

BerichtGeplaatst : wo jul 22, 2009 15:18   Onderwerp : Reageer met quote

Op naar creuzburg!

Groetjes, Richard

Dandelion Wine is in ieder geval gespeeld, want ik spreek Dandelion altijd verkeerd uit en dat realiseerde ik me - weer - tijdens het nummer. 

Naar boven
Johan 
Gast 

BerichtGeplaatst : wo jul 22, 2009 15:28   Onderwerp : Reageer met quote

Verder idd een geweldige show, verdient wel een plekkie in mijn top tien!
Groetjes, Richard

Ik ben niet zo van lijstjes, en ik weet ook niet waar ik deze zou moeten plaatsen, maar in ieder geval achter Abenberg 2004, Eggersberg 2005, Groningen 2003 en Nijmegen 2006. Waarbij Nijmegen heel hoog scoort, vanwege het geweldige geluid en prachtige solo van Ritchie tijdens FAM, Abenberg vanwege de mooie locatie en Eggersberg vanwege de droogkomische inbreng van Ritchie. 

Naar boven
jxi 
Site Admin 

BerichtGeplaatst : wo jul 22, 2009 21:07   Onderwerp : Reageer met quote

Er staan inmiddels op de fanclub site www.blackmoresnightfanclub.nl meer foto's van het concert in Burg Linn. Op dit moment enkel Ritchie en Candice.
Een van de foto';s laat zien dat Ritchie echt naar beide handen kijkt tijdens het spelen, ik vond dat toch wel een teken van talent en gedrevenheid. De concentratie op dat gezicht vind ik fraai.

http://www.blackmoresnightfanclub.nl/tourphotos.htm

Romper, een fotoboek van de tour is een leuk idee. Mensen die interesse zouden hebben kunnen mij een PM of een mail sturen. Let wel, ik zal pas over een paar weken met het werk kunnen beginnen.

Ja, na Tilburg, mijn eerste concert tijdens de FAM tour waar ik volledig werd weggeblazen door de muziek en Nijmegen en laten we wel zijn ook de concerten in Amsterdam en Groningen... Komt dit concert wel erg hoog op de lijst. Ik kan eigenlijk niet kiezen wat nu wel of niet fantasisch was Smile. Elk concert heeft zo zijn mooie kanten. Maar als geheel is dit concert toch wel erg fraai en biedt hoop voor de toekomst. Ik hoop nog steeds op een concert in Nederland.

Naar boven
Johan 
Gast 

BerichtGeplaatst : vr jul 24, 2009 09:18   Onderwerp : Reageer met quote

jxi schreef:

Een van de foto';s laat zien dat Ritchie echt naar beide handen kijkt tijdens het spelen,

Wie kent hem nog? Marty Feldman! 

Naar boven
Berichten van afgelopen :   
Forum Nederlandse Fanclub Blackmore's Night forum index .::. Tour 2009
Setlist Krefeld - Pagina 1 van 2 - Ga naar pagina 1, 2  Volgende 
 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie

Ga naar :