Help  || Zoeken  || Gebruikerslijst  || Gebruikersgroepen  || Registreer  || Inloggen
Het is nu zo feb 28, 2021 17:09  
Bekijk onbeantwoorde berichten  

Forum Nederlandse Fanclub Blackmore's Night forum index
Forum Nederlandse Fanclub Blackmore's Night

Southbank Summer 1970
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.
Forum Nederlandse Fanclub Blackmore's Night forum index .::. Algemene Discussie
Southbank Summer 1970 - Pagina 1 van 2 - Ga naar pagina 1, 2  Volgende 
Vorige onderwerp || Volgende onderwerp 
Auteur Bericht
Antonius 

BerichtGeplaatst : do feb 05, 2009 10:55   Onderwerp : Reageer met quote

Op mijn aanvraag is die er op gekomen, ik had die al, maar een van mijn harde schijven was gecrashed, en moest deze nog samen met andere zeldzame opnames compileren op 1 schijfje.

Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
Johan 
Gast 

BerichtGeplaatst : do feb 05, 2009 15:38   Onderwerp : Reageer met quote

en wat een geweldige opname van Blackmore. Een 25-jaar jonge hond speelt als een beest. Wat jammer dat ik 'm in die periode nooit heb kunnen zien.  
Naar boven
castle 

BerichtGeplaatst : do feb 05, 2009 21:36   Onderwerp : Reageer met quote

Inderdaad een geweldig stukje historie.
De reacties van het publiek zijn ook heel erg verschillend.
Zo iets zie je tegenwoordig niet meer. 

Naar boven
Vandermaesen Guy 

BerichtGeplaatst : di feb 17, 2009 11:34   Onderwerp : Reageer met quote

Hoe kom ik op dat gebruikersnet.
GUY 

Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail
Johan 
Gast 

BerichtGeplaatst : wo feb 25, 2009 11:26   Onderwerp : Reageer met quote

Vandermaesen Guy schreef:
GUY

Hallo Guy

het is je misschien inmiddels wel duidelijk geworden dat van de zijde van de fanclubleiding is verordeneerd dat het plaatsen van volkomen legale berichten met betrekking tot usenet en nieuwsgroepen verboden is op dit forum. Dat is enerzijds jammer omdat een aantal liefhebbers van de gitarist Blackmore nu verstoken blijven van unieke beelden (hoewel sommige leden van leiding mij privť wel benaderen om deze beelden te kunnen krijgen, waaraan ik overigens met plezier gehoor geef; zo is het toch Merlijn?). En je weet Guy, ook naar jou toe ben ik niet te beroerd geweest om het e.e.a. op te sturen (Rainbow 1995). En dat alles onder het motto; het is leuker om onbaatzuchtig met anderen te delen dan zoveel mogelijk voor jezelf te houden. En voor de goede orde; dit gaat niet op voor officiŽle releases.

Anderzijds is het voorstelbaar dat het management van Blackmore, bij het gewaar worden van deze berichten, de fanclubleiding hierop zal aanspreken en mogelijk de samenwerking met de fanclubleiding zal beŽindigen. En daar raak ik denk ik de kern van de discussie. In het verleden, zeg maar het internetloze tijdperk, was een fanclub vaak de enige directe link tussen fan en artiest. Via de fanclub was soms direct contact met de artiest mogelijk en werden fans vanuit de fanclub voorzien van allerlei extra informatie en materiaal. Als je geluk had werd er op een bijeenkomst weleens een "illegaal" 8mm filmpje getoond. Met de techniek van heden is het veel eenvoudiger om aan materiaal te komen en vormt de fanclub in die zin geen toegevoegde waarde. Ik zie een fanclub nu meer als een platvorm voor gelijkgestemden. Een platvorm waar vrijelijk, doch binnen het betamelijke, informatie van velerlei aard kan worden uitgewisseld. Zou het erg zijn voor ons fans dat als gevolg van dit soort berichten de samenwerking tussen fanclubleiding en Blackmore wordt beŽndigd. Met andere woorden welke toegevoegde waarde heeft deze fanclub nu voor ons, de fans. Een vraag die best weleens gesteld mag worden, vind ik. Kijk, ik vind het erg plezierig om info van wat voor aard dan ook onderling en zonder aanziens des persoons, te wisselen. En wat mij betreft is dit forum daarvoor uitermate geschikt. Maar ook als dit forum er niet zou zijn, kan ik op eenvoudige wijze aan allerlei info komen en uitwisselen. Dat is het mooie van deze tijd. Ik geef toe dat het soms zelfs teveel is.

Ik ben dus toch een beetje bang dat er andere, meer persoonlijke argumenten, om deze berichten te verbieden, een rol spelen. Argumenten die misschien niet in het belang zijn van ons, de fans. Argumenten die ons, omwille van de exclusiviteitsgedachte, ons zelfs een beetje op het 2e plan stellen. Dit laatste is natuurlijk volkomen speculatief want we weten niets van wat we niet weten.
Maar misschien komt er nog een moment dat ik al mijn woorden moet intrekken, ik het ongelijk moet bekennen en nederig ik mijn verontschuldigen moet aanbieden. Tenzij ik door dit stukje alleen al word uitgesloten van de mooie dingen (zitplaatsen op de 1e rij bij concerten en meet en greet) die nog komen. Maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat ik mijn eigen stelling ook nog kan bewijzen 

Naar boven
Vandermaesen Guy 

BerichtGeplaatst : wo feb 25, 2009 12:08   Onderwerp : Reageer met quote

Sorry Johan, mijn vraag was zeker zo niet bedoeld.
Ik ben maar een dwerg als het erop komt om het internet te gebruiken.
Maar ik kan volledig inkomen in jouw betoog. Waarvan akte.
K zal mij verder onthouden van zulke stomme vragen.

Groetjes en tot horens/lezens
Guy 

Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail
Johan 
Gast 

BerichtGeplaatst : wo feb 25, 2009 17:59   Onderwerp : Reageer met quote

Sorry Johan, mijn vraag was zeker zo niet bedoeld.
Ik ben maar een dwerg als het erop komt om het internet te gebruiken.
Maar ik kan volledig inkomen in jouw betoog. Waarvan akte.
K zal mij verder onthouden van zulke stomme vragen.

Groetjes en tot horens/lezens
Guy

Guy, jij hoeft geen verontschuldigingen aan te bieden. Het is mij niet toegestaan jou op dit forum te informeren over usenet. ik had wel een antwoord staan, maar dat is verwijderd door Merlijn. 

Naar boven
Antonius 

BerichtGeplaatst : wo feb 25, 2009 20:52   Onderwerp : Reageer met quote

Johan schreef:
GUY

Hallo Guy

het is je misschien inmiddels wel duidelijk geworden dat van de zijde van de fanclubleiding is verordeneerd dat het plaatsen van volkomen legale berichten met betrekking tot usenet en nieuwsgroepen verboden is op dit forum. Dat is enerzijds jammer omdat een aantal liefhebbers van de gitarist Blackmore nu verstoken blijven van unieke beelden (hoewel sommige leden van leiding mij privť wel benaderen om deze beelden te kunnen krijgen, waaraan ik overigens met plezier gehoor geef; zo is het toch Merlijn?). En je weet Guy, ook naar jou toe ben ik niet te beroerd geweest om het e.e.a. op te sturen (Rainbow 1995). En dat alles onder het motto; het is leuker om onbaatzuchtig met anderen te delen dan zoveel mogelijk voor jezelf te houden. En voor de goede orde; dit gaat niet op voor officiŽle releases.

Anderzijds is het voorstelbaar dat het management van Blackmore, bij het gewaar worden van deze berichten, de fanclubleiding hierop zal aanspreken en mogelijk de samenwerking met de fanclubleiding zal beŽindigen. En daar raak ik denk ik de kern van de discussie. In het verleden, zeg maar het internetloze tijdperk, was een fanclub vaak de enige directe link tussen fan en artiest. Via de fanclub was soms direct contact met de artiest mogelijk en werden fans vanuit de fanclub voorzien van allerlei extra informatie en materiaal. Als je geluk had werd er op een bijeenkomst weleens een "illegaal" 8mm filmpje getoond. Met de techniek van heden is het veel eenvoudiger om aan materiaal te komen en vormt de fanclub in die zin geen toegevoegde waarde. Ik zie een fanclub nu meer als een platvorm voor gelijkgestemden. Een platvorm waar vrijelijk, doch binnen het betamelijke, informatie van velerlei aard kan worden uitgewisseld. Zou het erg zijn voor ons fans dat als gevolg van dit soort berichten de samenwerking tussen fanclubleiding en Blackmore wordt beŽndigd. Met andere woorden welke toegevoegde waarde heeft deze fanclub nu voor ons, de fans. Een vraag die best weleens gesteld mag worden, vind ik. Kijk, ik vind het erg plezierig om info van wat voor aard dan ook onderling en zonder aanziens des persoons, te wisselen. En wat mij betreft is dit forum daarvoor uitermate geschikt. Maar ook als dit forum er niet zou zijn, kan ik op eenvoudige wijze aan allerlei info komen en uitwisselen. Dat is het mooie van deze tijd. Ik geef toe dat het soms zelfs teveel is.

Ik ben dus toch een beetje bang dat er andere, meer persoonlijke argumenten, om deze berichten te verbieden, een rol spelen. Argumenten die misschien niet in het belang zijn van ons, de fans. Argumenten die ons, omwille van de exclusiviteitsgedachte, ons zelfs een beetje op het 2e plan stellen. Dit laatste is natuurlijk volkomen speculatief want we weten niets van wat we niet weten.
Maar misschien komt er nog een moment dat ik al mijn woorden moet intrekken, ik het ongelijk moet bekennen en nederig ik mijn verontschuldigen moet aanbieden. Tenzij ik door dit stukje alleen al word uitgesloten van de mooie dingen (zitplaatsen op de 1e rij bij concerten en meet en greet) die nog komen. Maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat ik mijn eigen stelling ook nog kan bewijzen

Hoi Johan, ik vind dat je hier geen verontschuldigingen hoeft aan te bieden.
Feit is dat ondanks mijn bijdrages in het verleden, ik hier tegenwerking heb ondervonden tot acceptatie als 2e fotograaf (heh Merlijn?).
Terwijl ik hiervoor het materiaal (> 3000 euries), de motivatie en de capaciteiten voor heb.
Dat ik bij onze oosterburen wel medewerking krijg wil toch wel wat zeggen.

Naar boven
Antonius 

BerichtGeplaatst : do feb 26, 2009 13:55   Onderwerp : Reageer met quote

Hallo Merlijn, van mij mag deze discussie best open en eerlijk in het openbaar.
Zoals jullie zelf willen aangeven te willen zijn (zie jullie bericht tijdens oprichting deze website).
Ik neem aan dat de beslissing destijds niet van jou afkomt.
Je hebt me een keer nee verkocht als antwoord op m'n vraag of ik 2e fotograaf kon zijn.
Op de hint van Johan ga ik nu dus gewoon uit van m'n eigen kwaliteiten,
en dus ook zelf actie ondernemen.
Ik ga dus nog meerdere concerten fotograferen als rock-liefhebber en me zo nog verder ontwikkelen.
Mijn foto's zullen dan beslissen of ik een fotopas krijg van Carole.
Zo niet, ook prima.

Naar boven
castle 

BerichtGeplaatst : vr feb 27, 2009 12:11   Onderwerp : Reageer met quote

Een forum vind ik leuk om gedachten te wisselen met veelal gelijk gestemden.
Mensen die een bepaalde groep of muzikant goed vinden en daar hun mening over willen geven.
Die mening hoeft niet het zelfde te zijn en hoeft niet altijd positief te zijn.
Kritisch mag het gerust zijn, zolang ieders mening maar wordt gerespecteerd.

De waarde (informatie) van de fanclub is tegenwoordig vrij gering.

Vroeger, in het internetloos tijdperk, speurde ik alle muziekbladen (nl,dl,uk) of om nieuwtjes te vinden. Deze deelde ik dan weer mede aan de fanclubs waar ik bij was. Als dan een fanclubblad verscheen stonden er heel vaak zaken in die nog niet bekend waren.
Nu met internet is de informatie allang bekend (of uitgelekt), voordat een fanclub hierover bericht.

Als er nu berichten verwijderd worden omdat er gesproken wordt over nieuwsgroepen en usenet vind ik dit wat kortzichtig van administrator / moderator.
Downloaden is legaal. Veel mensen komen zo in aanraking met bepaalde artiesten, waar ze anders nooit naar zouden luisteren. Ik download geregeld muziek van allerlei onbekende artiesten om te zien of ik dat wel of niet goed vind. Vind ik het niks, wordt het verwijderd. Vind ik het wel goed, koop ik in veel gevallen de originele cds. Of ga ik naar concerten als die groepen in de buurt zijn.
Kan mij ook niet voorstellen dat managements van groepen forums na pluizen om te kijken of er soms dingen zoals nieuwsgroepen worden besproken.
Zouden ze dit wel doen, dan zijn ze 'paranoid'.
Als een fanclub besluit op te treden zoals hier gebeurd is, probeert men blijkbaar heiliger te zijn dan de paus (en ook die maakt fouten) of men is zelf zo 'paranoid' dat ze bang zijn dat het management dit leest en dat ze hun 'privileges' afpakken. 

Naar boven
bmn 
Gast 

BerichtGeplaatst : vr feb 27, 2009 19:24   Onderwerp : Reageer met quote

Als een fanclub besluit op te treden zoals hier gebeurd is, probeert men blijkbaar heiliger te zijn dan de paus (en ook die maakt fouten) of men is zelf zo 'paranoid' dat ze bang zijn dat het management dit leest en dat ze hun 'privileges' afpakken.[/quote]

De "fanclub" komt op mij zo langzamerhand over als een groepje mensen die graag interessant willen zijn/doen en regels willen uitzetten en op deze manier denken iets te zeggen hebben, erg jammer, je maakt zo meer kapot dan je lief is. Laat iedereen toch in zijn waarde en gun iedereen zijn plezier en als het zo zou zijn dat sommige mensen naar aanleiding van hun posten op dit forum niet op de eerste rij mogen zitten zou dat echt veel te ver gaan!
PS. het zou trouwens erg netjes en eerlijk zijn als er vanuit de fanclub een reaktie geplaatst wordt en niet alleen via een pm. 

Naar boven
Antonius 

BerichtGeplaatst : vr feb 27, 2009 22:49   Onderwerp : Reageer met quote

Downloaden is in Nederland niet strafbaar, uploaden wel.
Maar onze maestro komt niet uit Nederland.

Vanuit het oogpunt van de artiesten is de ergenis aan het downloaden natuurlijk normaal.
Ze leiden grote inkomstenderving door het downloaden van het officieŽle materiaal.

Maar ik geloof niet dat ze inkomstenderving hebben van de hardcore-fans die de zeldzame bootlegs downloaden naast het officieŽle materiaal wat ze gekocht hebben (waar wij het hier over hebben).
Persoonlijk had ik al de braziliaanse bootleg dvd van de California Jam gekocht, daarna heb ik gewoon de officieŽle versie gekocht.
Men wil toch de beste kwaliteit.
Een echte fan wil gewoon het liefst zoveel mogelijk verzamelen.
En misschien komt het materiaal van South Bank Summer nog een keer in orginele kwaliteit op dvd als het filmmateriaal hiervan nog bestaat.

Van de kostprijs voor de klant van een officieŽle cd of dvd gaat maar een relatief klein gedeelte naar de artiest.
Ik neem aan dat de platenmaatschappijen en vooral de (tussen)handel er het meest aan verdiend.
De band Saxon b.v. wil nu zelf hun materiaal verkopen aan de klant via internet, om zo zelf meer macht en inkomsten te houden (en terrecht).

Naar boven
Johan 
Gast 

BerichtGeplaatst : za feb 28, 2009 07:52   Onderwerp : Reageer met quote

[quote="Antonius"]
Maar ik geloof niet dat ze inkomstenderving hebben van de hardcore-fans die de zeldzame bootlegs downloaden naast het officieŽle materiaal wat ze gekocht hebben (waar wij het hier over hebben).
Persoonlijk had ik al de braziliaanse bootleg dvd van de California Jam gekocht, daarna heb ik gewoon de officieŽle versie gekocht.
Men wil toch de beste kwaliteit.
Een echte fan wil gewoon het liefst zoveel mogelijk verzamelen.
En misschien komt het materiaal van South Bank Summer nog een keer in orginele kwaliteit op dvd als het filmmateriaal hiervan nog bestaat.

quote]

In het geval South Bank heb je grote kans dat de band al betaald is en dat de rechten van deze opname liggen bij de tv-maatschappij. En, zoals dat in die tijd ging, zijn de dure ampex-banden al gewist en hergebruikt.
Zo ook de VPRO met uniek materiaal van DP in concert in hun eigen studio. Heb onlangs nog een poging gewaagd in Hilversum bij het museum voor Beeld en Geluid; noppes.
En nu maar hopen dat de Vara niet al het materiaal van Kopspijkers en DWDD delete. 

Naar boven
Antonius 

BerichtGeplaatst : za feb 28, 2009 11:57   Onderwerp : Reageer met quote

bmn schreef:

De "fanclub" komt op mij zo langzamerhand over als een groepje mensen die graag interessant willen zijn/doen en regels willen uitzetten en op deze manier denken iets te zeggen hebben, erg jammer, je maakt zo meer kapot dan je lief is. Laat iedereen toch in zijn waarde en gun iedereen zijn plezier en als het zo zou zijn dat sommige mensen naar aanleiding van hun posten op dit forum niet op de eerste rij mogen zitten zou dat echt veel te ver gaan!
PS. het zou trouwens erg netjes en eerlijk zijn als er vanuit de fanclub een reaktie geplaatst wordt en niet alleen via een pm.

Ik vind het nog wel enigzins meevallen, maar een fanclub behoort inderdaad een partipacitieve organisatie te zijn, en niet een autoritaire.

Naar boven
jxi 
Site Admin 

BerichtGeplaatst : zo mrt 01, 2009 14:12   Onderwerp : Reageer met quote

Door ziekte en drukte op het werk heb ik op het forum een paar weken niet alle topics bekeken, ik ben dat nu aan het inhalen.
Met Merlijn en Ton heb ik onderstaande besproken.

De discussie die nu is ontstaan verbaast ons enigszins. De fanclubleiding heeft gesproken over een aantal zaken betreffende het forum. We hebben een beslissing genomen over het plaatsen van YouTube filmpjes, dat mag op eigen verantwoording van de plaatser van het filmpje, we zullen zelf echter geen filmpjes uit het grijze circuit plaatsen. Wat we echter niet willen is dat het forum een verzamelplaats wordt voor het aanbieden van nzbís, download links etc, zoals die al zoveel te vinden zijn op internet. Deze zullen we dan ook actief van het forum weren. Meer dan dat is het niet.
Het lijkt in de discussie of er veel meer aan de hand is, maar dat is puur aanname. Wat betreft informatie geven over downloaden (hoe moet dat etc.), daar kunnen we geen bezwaar tegen hebben, het past gewoon binnen de Nederlandse wetgeving. Dat er er door een van de moderators een link naar een informatieve site is verwijderd, betreuren we, dat is te snel gebeurd.

De fanclub wil niet de fouten maken die in het verleden zijn gemaakt met het te vroeg geven van informatie over dingen die we voor de fans willen regelen en die later niet waargemaakt kunnen worden. Daar worden we nog steeds aan herinnerd. We zijn bezig met een aantal zaken die we exlusief voor fans willen regelen, zodra we duidelijkheid hebben van het magement kunnen we er meer over vertellen, we zijn al een stap verder met een van de zaken.
Bang zijn voor het management van de band is totaal niet aan de orde de suggestie die wordt gewekt is onjuist; het gaat erom dat we in samenwerking met het management zaken voor de fans willen regelen. Daarvoor hebben we regelmatig contact met het management en we willen de goede verstandhouding en het vertrouwen dat men in ons heeft behouden. Ook ontvangen we af en toe inforrmatie onder een NDA (non disclosure act), ofwel, we mogen pas na goedkeuring iets naar buiten brengen. De informatie die we van het management krijgen delen we in alle andere gevallen direct met jullie via het forum.
Als jullie zelf ideeŽn hebben die voor fans meerwaarde hebben of als je input voor de website hebt laat het ons weten. Er is al een en ander ontvangen en verwerkt in de site. We willen iedereen kunnen betrekken bij de fanclub.

We denken dat het onjuist is te concluderen dat je door het geven van je mening uitgesloten wordt van zaken als bijvoorbeeld het krijgen van plaatsen op de eerste rij.
Het enige dat kwalificeert om uitgesloten te worden van het forum en eventueel andere zaken is als je publiekelijk probeert anderen te kwetsen of persoonlijk gerichte aantijgingen maakt en na een persoonlijke waarschuwing daarin volhardt.
We willen dan ook een beroep doen op ieder die persoonlijke aantijgingen maakt in het forum dat achterwege te laten. Als je onmin hebt met iemand bespreek dat via een PM, via mail of telefoon; betrek daar niet de hele groep in. Als je denkt dat er ten onrechte iets gezegd is tegen je, bespreek het met degene die de PM gestuurd heeft en als je er niet uitkomt, betrek een van ons erin.

Namens de fanclubleiding,
Henk

* op verzoek iets aangepast

Laatst aangepast door jxi op zo mrt 01, 2009 23:51, in totaal 2 keer bewerkt. 
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen :   
Forum Nederlandse Fanclub Blackmore's Night forum index .::. Algemene Discussie
Southbank Summer 1970 - Pagina 1 van 2 - Ga naar pagina 1, 2  Volgende 
 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.

Ga naar :