Help  || Zoeken  || Gebruikerslijst  || Gebruikersgroepen  || Registreer  || Inloggen
Het is nu wo mrt 03, 2021 15:10  
Bekijk onbeantwoorde berichten  

Forum Nederlandse Fanclub Blackmore's Night forum index
Forum Nederlandse Fanclub Blackmore's Night

Fotografie
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Forum Nederlandse Fanclub Blackmore's Night forum index .::. Algemene Discussie
Fotografie - Pagina 1 van 2 - Ga naar pagina 1, 2  Volgende 
Vorige onderwerp || Volgende onderwerp 
Auteur Bericht
Antonius 

BerichtGeplaatst : wo sep 03, 2008 17:30   Onderwerp : Fotografie Reageer met quote

Zijn er hier nog meer mensen behalve JX en ik die serieus aan fotografie doen?
Of je een spiegelfreflex of compactcamera hebt maakt niet zo veel uit.
Wat ik bedoel is dat je zo goed mogelijke foto's probeert te maken met handmatige instellingen en niet steeds op automatisch fotografeert.

Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
Johan 
Gast 

BerichtGeplaatst : wo sep 03, 2008 18:00   Onderwerp : Re: Fotografie Reageer met quote

Antonius schreef:
Zijn er hier nog meer mensen behalve JX en ik die serieus aan fotografie doen?
Of je een spiegelfreflex of compactcamera hebt maakt niet zo veel uit.
Wat ik bedoel is dat je zo goed mogelijke foto's probeert te maken met handmatige instellingen en niet steeds op automatisch fotografeert.

Niet meer. In de jaren 70 foto's gemaakt met een Canon A??. O.a. van Queen, Rainbow, Journey, Whitesnake, Pat Travers, Kansas, Styx, Blondie, Supertramp etc. Op enig moment interesse verloren en nooit meer terug gevonden. Nu een onbeduidend Sony'tje voor familie-kiekjes 

Naar boven
hellknight 
Forum Admin 

BerichtGeplaatst : wo sep 03, 2008 21:56   Onderwerp : Reageer met quote

Ik ben een serieuze hobbyist als het op fotografie aankomt.

Aparatuur:
Canon EOS 300 (Analoog)
28-80 kitlens
70-200 F4 L USM telelens
Speedlite 430EX flitser

Als ik rustig de tijd kan nemen, stel ik sluitertijd/diafragma handmatig in, en
gebruik manual focus. Als ik die tijd niet heb, gebruik ik sluitertijd voorkeuze (laat diafragma dus automatisch bepalen) of volautomaat, en autofocus.

Doe wat natuurfotografie, heb op de diverse fantasy-events welke ik jaarlijks bezoek (Elf Fantasy, Castlefest) altijd mijn camera bij.
Enkele maanden geleden voor een collega van me haar bruiloft vastgelegd - van 's ochtend af, de ceremonie, shots in de natuur, foto's met familie, de receptie, de gehele dag. (ik was de "officiële" fotograaf - er was geen professionele fotograaf ofzo ingehuurd)
Was erg nerveus van tevoren, daar het de 1e keer was dat ik een dergelijk belangrijk event schoot, en je veel zaken (ring, kus, etc) in 1 keer goed moet hebben - je hebt geen herkansing. Zeer mooie foto's geschoten, en de bruid en bruidegom waren zeer tevreden.

Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Bekijk de homepage AIM naam Yahoo Messenger MSN Messenger ICQ nummer
Antonius 

BerichtGeplaatst : zo sep 07, 2008 08:44   Onderwerp : Reageer met quote

Cool, idd een bruiloftraportage is niet niks.
We hebben hier nog een analoge EOS 500 liggen (ook met de 28-80 kitlens).
Leuk om nog iemand met het nummer 1 merk en L-glas te zien hier.

Van jouw telelens heb ik de f/2.8 IS versie.
Dat is echt "one lens to rule them all" gevoel.
Die heb ik er het vaakste opzitten.
Verder heb ik nog de 17-85mm f/4-5.6 IS kitlens, en een lichtsterke 50mm f/1.8 lens. Had achteraf nog beter de 50mm f/1.4 kunnen kopen misschien.
Maar ja, die 50mm f/1.8 is echt spotgoedkoop, een aanrader!!!

Ik koop alleen nog lichtsterkelensen, of het moet een groothoek of vaste telelens zijn. Maar ik denk dat je aan een groothoek (10-22) meer plezier hebt dan aan een telelens.

Vanmiddag ben ik naar het Limburgs Symphonie Orkest. een workshop studiofotografie en naar jazz-zangeres Laura Fygi.
Smile

Naar boven
Antonius 

BerichtGeplaatst : di feb 24, 2009 12:02   Onderwerp : Reageer met quote

Tijdje terug Vengeance gefotografeerd:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/31438850#31438850
Die Leon Goewie en Jan Somers zijn echt 2 toffe artiesten om te fotograferen.
Het management van Vengeance was uitermate tevreden over m'n foto's.

Verder heb ik alleen dus nog Laura Fygie, Parris (zeer goeie Thin Lizzy tribute),
en Antwerp Gypsy Ska Orchestra gefotografeerd: http://www.gipsyska.com/gallery.php
Bij de laatste zitten 2 slechte foto's tussen kwa compositie (was ook vorige zomer, had de spiegelreflex nog niet zo lang).
De scherpte en kleuren van de Canon zijn erg goed.

p.s.
Jammer van die kredietcrisis, anders had ik nog wel een paar leuke lensjes gekocht.
Leuke speeltjes zijn ook nog een goed statief, de 580EX II en een polarisatiefilter.

Naar boven
MoonGirl 

BerichtGeplaatst : di mrt 03, 2009 16:11   Onderwerp : Reageer met quote

Dat klinkt allemaal zo gaaf! Ik moet het nu nog doen met een Canon A530 maar ben aan het sparen voor een mooiere/betere camera.. Verder snap ik nog niet zo bijster veel van al die instellingen, dus het meeste staat nog op de automatische piloot.. Maar ben nog druk aan het studeren Wink
Het enige wat er verder nog voor mn camera heb (naast SD kaartjes etc.) is een primitief statief..

Als ik met de honden ga lopen móet mijn camera mee! Meestal fotografeer ik dan landschappen en dieren, vooral vogels vind ik leuk. Niet dat ik vaak wat interessants tegenkom, meestal vliegt er een roofvogel laag over als ik mn camera eens níet mee heb... Zul je altijd zien Wink

Maar óoit wil ik nog zo'n camera als jullie hebben Very Happy 

Naar boven
Antonius 

BerichtGeplaatst : di mrt 03, 2009 19:38   Onderwerp : Reageer met quote

Hoi Moongirl,

Het verschil in compactcamera (kleinere sensor) en spiegelreflex (grotere sensor) zit 'm in:
- bediening (zoeker)
- snelheid
- kwaliteit sensor (voornamelijk signaal/ruis-verhouding)
- kwaliteit lenzen

Vooral dat laatste maakt ook een wereld van verschil, net zoals de luidsprekers bij een hifi-installatie, zijn de lenzen het belangrijkste van een fototoestel.

Maar leren fotograferen kan je in principe ook al op een compactcamera hoor. Het gaat om de compositie, en dat bepaal jij.

Veel oefenen, uitproberen, experimenteren en kritisch op je zelf zijn.

Zelf handmatig ISO instellen, en dan b.v. in Tv of Av modus fotograferen.
M modus gebruik je in uitzonderingsgevallen.

Ik ben ook begonnen met een Powershot A700.
Die was wel 10x zo goedkoop als wat ik nu in totaal heb.
Smile

Mocht je vragen hebben dan hoor ik het wel.

p.s.
Vorige week toch maar eens een dubbelgecoat polarisatiefiltertje gehaald van B+W.

Naar boven
hellknight 
Forum Admin 

BerichtGeplaatst : wo mrt 04, 2009 20:16   Onderwerp : Reageer met quote

Ik heb enkele dagen terug een 2e hands EOS5 (analoog, dus) besteld. Ik verwacht deze met een kleine week binnen te krijgen.
Camera is inclusief grip met extra sluiterknop, om soepeler verticaal te kunnen fotograferen. Is toch een flinke stap hoger dan mijn huidge EOS 300.

Ik wacht vol spanning af - als ik er wat mee heb kunnen spelen, en een paar mooie plaatjes heb, zal ik er wel eens een paar inscannen, en uploaden

Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Bekijk de homepage AIM naam Yahoo Messenger MSN Messenger ICQ nummer
Antonius 

BerichtGeplaatst : wo mrt 04, 2009 23:09   Onderwerp : Reageer met quote

Ik snap werkelijk niet waarom je geen digitale body gekocht hebt.

Een kolega van me heeft nog een EOS 1 (analoog), ook die doet 10 beeldjes per seconde net als z'n digitale opvolger (die ligt dus stof te vreten).
Wij hebben hier nog een EOS 500 die ook stof ligt te vreten met de brakke 28-80 lens.
Die past wel op m'n 40D, maar zal 'm er echt niet opzetten.

Naar boven
hellknight 
Forum Admin 

BerichtGeplaatst : do mrt 05, 2009 11:37   Onderwerp : Reageer met quote

Waar het fotografie betreft ben ik erg eigenwijs - mijn voorkeur blijft uitgaan naar analoog werken.
Digitaal heeft zeker ook zijn voordelen, maar toch werk ik liever analoog.
Daar komt bij dat als ik zou overstappen naar digitaal, ik of ineens met een cropfactor van 1.6 zit t.o.v. mijn huidge analoge camera, wat me niet erg praktisch lijkt (ik heb nu een 28-80 kitlens, en 70-200 F4 L, dus enig groothoek, en een stukje tele. Op crop zou dit neerkomen op +-45-128 / 112 - 320, waardoor ik meteen geen groothoek overheb, en veel sterker in de tele zit), of meteen voor fullframe gaan, wat een fors kostenplaatje met zich meebrengt.

Naar boven
Antonius 

BerichtGeplaatst : do mrt 05, 2009 12:35   Onderwerp : Reageer met quote

Analoog brengt ook een extra kostenplaatje met zich mee.
Wat cropfactor aangaat heb je helemaal gelijk (dat weet ik ook wel).
Maar m'n 17-85 op crop geeft me genoeg groothoek. Dat is 27-136 op kleinbeeld / fullframe.

Heb ook een 10-22 erop gehad. Dat is 16-35 op fullframe.
Dat is UWA, is me die lens te duur voor (wel leuk om een keer gezien te hebben).

Mijn volgend toestel kon ook wel eens een fullframe gaan worden.
Vooral voor concertfotografie zeer prettig (gewoon bruikbare ISO 3200).
Momenteel zou ik dan de 5D MkII op het oog hebben.
Een 1D is me veel te duur, al zou ik wel graag dat AF-systeem hebben.

p.s.
De promoshots van Candice in haar blauwpaarse jurk zijn genomen met een EOS 5D.
Zo ook de foto van de bruidstaart in het donker.

Naar boven
Aughra 

BerichtGeplaatst : vr mrt 06, 2009 19:23   Onderwerp : Reageer met quote

Het lijkt wel een fotografieforum Very Happy
Hopelijk kunnen jullie allemaal in aktie komen als "ons Bandje" ons gaat verblijden met een bezoek !
Nee hoor, geintje, als ik dit onderwerp aandachtig lees dan kan ik net zo goed een Russische tekst voor me leggen.
(ben zelf ook eigenlijk wel ouderwets met een analoge ouwe bak, terwijl een digitoestelletje dienst doet voor de vakantiefoto's)
Maar het is wel leuk om te lezen hoe enthousiast jullie zijn over het fenomeen Fotografie ! Een wensput aan speeltjes te koop als ik jullie goed begrijp Smile en ik wens jullie dan ook alle plezier met jullie hobbie ! 

Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail
Antonius 

BerichtGeplaatst : vr mrt 06, 2009 21:10   Onderwerp : Reageer met quote

Hoi Aughra,

het KAN een hele dure hobby zijn ja.
Ik heb 1 lens die een modaal maandsalaris kost (maar dan heb je ook wat).

Hier m'n portfolio: http://members.home.nl/ton.savelkoul/portfolio/
Is een PDF-bestand van 70 MB, af te spelen met Adobe Reader.
Ik zou 'm wel eerst opslaan op je harde schijf (dan gaat de slideshow sneller).

Naar boven
Johan 
Gast 

BerichtGeplaatst : za mrt 07, 2009 08:33   Onderwerp : Reageer met quote

Aughra schreef:
Het lijkt wel een fotografieforum Very Happy

En oneindig veel intressanter ook dan die saaie info over te verkrijgen van ietjse pietsie illegaal beeldmateriaal van die gitarist............kom, hoe heet ie ook alweer, je weet wel met die zwarte pruik en blonde jonge vrouw, ach kom nou hij speelde vroeger ook in Led Purple o.i.d., hij is ook bekend van die ene plaat Stairway to water ehhhh Jimmy? Neen, Ritchie....oh, ja Ritchie Blackmore . Verdomd, hoe zou het daar nu mee zijn. Horen jullie nog wel eens van hem? 't Is wel verrekte stil...........oorverdovend stil 

Naar boven
jxi 
Site Admin 

BerichtGeplaatst : za mrt 07, 2009 17:25   Onderwerp : Reageer met quote

hellknight schreef:
Waar het fotografie betreft ben ik erg eigenwijs - mijn voorkeur blijft uitgaan naar analoog werken.
Digitaal heeft zeker ook zijn voordelen, maar toch werk ik liever analoog.
Daar komt bij dat als ik zou overstappen naar digitaal, ik of ineens met een cropfactor van 1.6 zit t.o.v. mijn huidge analoge camera, wat me niet erg praktisch lijkt (ik heb nu een 28-80 kitlens, en 70-200 F4 L, dus enig groothoek, en een stukje tele. Op crop zou dit neerkomen op +-45-128 / 112 - 320, waardoor ik meteen geen groothoek overheb, en veel sterker in de tele zit), of meteen voor fullframe gaan, wat een fors kostenplaatje met zich meebrengt.

Ik kan me wel inleven in je voorliefde voor analoge fotografie. Dat heb ik ook nog wel een beetje, maar vooral in sommige situaties.
Het grote probleem, afgezien van de hoge kosten voor professionele films en ontwikkelen, is dat er steeds minder film te koop is. Ook fotospeciaalzaken hebben minder keuze. Ik ben blij dat ik nog een paar Fuji Neopan en Ilford Delta goed gekoeld heb liggen. Nu is film niet heel lang houdbaar, dus ik moet ze maar eens gaan volschieten.
Voor Zwart-Wit fotografie vind ik analoog nog erg mooi.
Digitaal heeft echter zo'n vlucht genomen de laatste jaren, de kwaliteit is verbluffend. Ik zou ook graag een full frame camera willen hebben, maar ja... voorlopig nog even niet. Maar ik sluit niet uit dat ik dat binnen nu en 2 jaar wel zal aanschaffen.

Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen :   
Forum Nederlandse Fanclub Blackmore's Night forum index .::. Algemene Discussie
Fotografie - Pagina 1 van 2 - Ga naar pagina 1, 2  Volgende 
 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie

Ga naar :