Help  || Zoeken  || Gebruikerslijst  || Gebruikersgroepen  || Registreer  || Inloggen
Het is nu wo dec 12, 2018 04:21  
Bekijk onbeantwoorde berichten  

Forum Nederlandse Fanclub Blackmore's Night forum index
Forum Nederlandse Fanclub Blackmore's Night

En daar wacht je dan 6 jaar op .....
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Forum Nederlandse Fanclub Blackmore's Night forum index .::. Tour 2012
En daar wacht je dan 6 jaar op ..... - Pagina 1 van 1 -  
Vorige onderwerp || Volgende onderwerp 
Auteur Bericht
eric 

BerichtGeplaatst : vr jul 13, 2012 09:41   Onderwerp : En daar wacht je dan 6 jaar op ..... Reageer met quote

Ben erg benieuwd hoe de rest er hier over denkt, maar ik was zwaar teleurgesteld.

Eric 

Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
dannyk161 

BerichtGeplaatst : vr jul 13, 2012 14:01   Onderwerp : Nijmegen 2012 Reageer met quote

Woensdag voor het eerst live gezien, en ik vond ze geweldig! De mix was niet helemaal lekker, want af en toe hoorde je Candice niet meer, maar verder speelde iedereen hartstikke goed! Heerlijk sfeertje en het publiek deed leuk mee.

Eric, want vond je tegenvallen dan? Dat Ritchie niet op de stratocaster speelde? 

Naar boven
musicborst 

BerichtGeplaatst : vr jul 13, 2012 18:43   Onderwerp : Reageer met quote

Het wordt nog druk hier..... Wink

Eric, stort je hart uit, Wat zit je dwars????

Zelf had ik gisteren elders op dit forum ook al mijn mening gegeven. Een kweste van copy/paste:

Laat ik beginnen mijn positieve ervaringen... De zaal was heerlijk zeg, wat een luxe en die stoelen, super!!!! ja, kom daar maar eens uit als je zit. Dat is dan weer niet leuk voor de band! Gelukkig ook geen voorprogramma waar we ons door heen moesten worstelen.
En dan, net voordat iedereen in slaap leek te vallen, begonnen ze dan met mijn favorieten nummer van de laatste tijd nota bene. Helaas was Richie zijn elektrische gitaar kwijt, en werd Candice overstemd, overbromt zeg maar, door de bassist, en werd het zicht mij ontnomen door een horde "wannabe" fotografen.... Ik dacht: dat wordt nog een lange avond.... Echter het vervolg ging gelukkig wel naar verwachting. Ik vond de setlist perfect, goede opbouw en variatie, traantje weggepinkt tijdens Soldier of Fortune, world of stone gaf kippenvel/ Achtergrondzangeres vond ik geweldig!!! prachtige afsluiting met dandelion wine..... geweldige set. Zat ik, en vele met mij, te wachten op de toegift(en).... Ha, niet dus. Heb nog nooit een band zo afscheid zien nemen. Ik rekende erop dat ze nog wel een keer terugkwamen voor een afzakkertje.....

Wat ik toch echt niets vond was het "cabaret" achtige gedoe tussen de nummers door. Met Lady Gaga als dieptepunt.... Ondertussen zit Richie iedere keer zijn gitaar te stemmen, haalt de vaart eruit en ook de melancholieke sfeer die ik zo waardeer vervliegt.... Candice maakte de zelfde "grapjes" over hun zoon als een jaar geleden over hun dochter..... Nou ja, kom op zeg.....

Naar goed, samengevat, ik vond het geweldig. Volgende keer ben ik weer bij!

Een kleine toevoeging.... Het einde was tamelijk abrupt. nadat ze hossend en lallend van het podium gezwaaid zijn. Zat de hele zaal op een toegift.... Niet alleen dat zat er niet in, ze kwamen überhaupt niet meer terug om afscheid te nemen. Minstrelen horen toch als ze applaus krijgen het publiek te bedanken en een diepe buiging te maken??? Iemand enig idee waarom het zo raar moest afflopen? Rolling Eyes 

Naar boven
eric 

BerichtGeplaatst : za jul 14, 2012 16:43   Onderwerp : Reageer met quote

Nou waar moet ik beginnen. Eigenlijk viel alles tegen.

Het bleek al snel dat Ritchie er weinig zin in had. Speelde veel op de achtergrond en soli waren kort. Daar waar hij in het verleden altijd de dragende speler was op het podium, vond hij het nu blijkbaar wel goed. Ik denk dat de toetsenist en violiste meer solo hebben gespeeld dan hij, toen we halverwege waren.

Daarnaast, zoals al hierboven gemeld, de hele flauwe en oude grappen van Candice. Ja, we weten dat Ritchie eerder in 2 bands heeft gespeeld, en dat de eenden op de zaal afkomen als je op de "duckfluit" blaast. En ja, Ritchie bepaalt zelf wat ie speelt, ook al wordt er om verzoekjes gevraagd.
En dan heb ik het maar niet over het lady gaga geval. Zo langzamerhand worden ze een parodie van zichzelf.

De overige muzikanten waren van redelijke kwaliteit, maar ook niet meer dan dat, met uitzondering van de achtergrondzangeres. Werkelijk een fantastische stem. Beter dan Candice die nog steeds moeite heeft niet vals te zingen.

Hert repertoire was redelijk voorspelbaar. Wat meer avontuur had gemogen. Diamonds and Rust was voor mij het hoogtepunt. Natuurlijk jammer dat de Strat niet van stal werd gehaald. Daar komen toch veel mensen voor. Maar als ie echt wil kan Ritchie ook akoestisch fantastische dingen laten horen, en dat was nu niet het geval. Erg jammer, want het zou zo maar de laatste keer kunnen zijn.

Geen toegift is niet uniek, maar blijft jammer.

Ga ik volgende keer weer? natuurlijk want je zal Ritchie (de rest van de band boeit me eigenlijk niet zo) maar treffen in een goede bui. Dat heb ej het concert van je leven.

Eric 

Naar boven
Aughra 

BerichtGeplaatst : za jul 14, 2012 17:04   Onderwerp : Essen Reageer met quote

Tja, ik lees hetzelfde als hoe ik het gister heb ervaren. Zo jammer; we zijn al heel wat keren naar "goddelijke" concerten geweest, maar voor mij is er de laatste paar jaar de leut een beetje af; In Essen (wij voor de 1e keer als "gewone"" mensen in het - overigens vrij op leeftijd zijnde - publiek) zaten, zagen al wel dat de eerste 3 rijen absoluut niet voor passend geklede mensen was; sporadisch zat er één, op de 1e rij uiteraard de bekende gezichten, maar zeker 8 mensen pontificaal vooraan niet verkleed. OPver de 2e en 3e rij maart niet te spreken. Prima hoor, maar dan hoor ik Candice weer haar verhaal doel hoe geweldig het is om de Renaissance Fair elke keer weer te mogen proeven. En idd al die zg grapjes, ken ze nu onderhand. Misschien ben ik een beetje gefrustreerd omdat ik zo veel gigantisch mooie concerten heb mee gemaakt (zeker 20) en dan valt het steeds kouder op mijn dak. Maar ik neem de schuld van mijn desillusie ook volledig op me, want ik denk dat ik zelf kritischer tegen de band aan kijk (want echt lyrisch kan toch niemand worden bij het concert van gister)
Het begon goed en had hoop, maar toen bij het 2e couplet van Queen for a Day mr. B. slaggitaar ging spelen zo hier en daar vond ik dit enorm ongepast. Al met al van de eerste 4 nummers geweldig genoten. Rest pet (met veel foutjes, valsheid en iets te veel Bard David Of Larchmont)
Niettegenstaande .... als ik de geruchtenmachine (ipv Blackmorising machine) moet geloven, moeten we toch snel zijn om the Man Himself nog een keer live te zien.
Idee fixe.... we sluiten heb onder dwang op in een studio met enkel zijn gitaren, het resultaat zal om te kwijlen zijn. Laat de ouwe magie van de band alsjeblieft wederkeren.

Maar .... ik vond het wel jammer dat we er niet bij konden zijn in Nijmegen, want de vooraf- en achteraf-meeting/borrel/biertjes zijn niet te evenaren! Wat dat betreft mis ik de "clan-leden"! Dus wie weet waar dan ook, maar we'll meet again! Now or then! 

Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail
musicborst 

BerichtGeplaatst : za jul 14, 2012 20:21   Onderwerp : Reageer met quote

Duidelijk verhaal Eric! Waarschijnlijk heb je ze wel vaker gezien.... Het was voor mij de eerste keer en dan is het wel leuk de "bekende" nummers te horen.... En daarom kon ik wel over de minpunten heen stappen en een positief eindoordel geven. Als ik de setlist al vaker live genoten zou hebben en daarbij het cabaret eroverheen moest ondergaan, tsjaa........... ik begrijp het..

Ik zit nu die nieuwe cd te luisteren die ze aan het promoten waren, hierin komt Lady Gaga ook weer terug.... Overigens heeft Candice hier last van de baard in de keel, zo klinkt het ten minste. Nee, deze zal bij nij weinig speeltijd krijgen.

Maar ik herhaal, de volgende keer ben ik weer bij!
(als ze ooit nog gaan touren als ik Aughra goed begrijp is dat nog maar de vraag) 

Naar boven
jaap 

BerichtGeplaatst : zo jul 15, 2012 10:49   Onderwerp : Reageer met quote

Ook ik vond het concert, na een vijttal eerdere bezoeken, wat tegenvallen. Het geluid inderdaad, ik zat pal voor de PA, maar de band had het deze avond gewoon niet helemaal en dat kan gewoon een keer zo zijn. Toch heb ik genoten van de sfeer, de fanmeeting vooraf en nummers zoals Diamonds en rust, Fires at Midnight èn het mooie akoestische Greensleeves. Toch wist ik al meteen toen ik thuiskwam: de volgende keer ga ik weer!! Jammer dat de strat nog( of al?!) in Duitsland stond want het liefst zie ik toch ook even een "rockende Ritchie!" dan is ie toch op z`n briljants!  
Naar boven
johnsteh 

BerichtGeplaatst : zo jul 15, 2012 12:19   Onderwerp : Reageer met quote

Het geluid was in elk geval beter dan in Bonn, waar de keyboards en de bas te hard stonden. Maar op de eeuwige flauwe grapjes na vond ik het een leuk concert. En ja, wij misten de strat ook, maar die hadden we in Bonn al gehoord en straks in Rottenburg waarschijnlijk ook. Waar komt het gerucht vandaan dat we snel moeten zijn om ze nog live te zien? Dat is niet zo'n lekker bericht.  
Naar boven
Frans 

BerichtGeplaatst : zo jul 15, 2012 15:53   Onderwerp : Reageer met quote

Ook ik heb lang uitgekeken naar dit concert en heb er zeker van genoten en ga een volgende keer weer! Maar ik snap de kritiek van Eric goed, want wat was het geluid slecht zeg! Toetsen, bas en drums overheersten veel te veel en ik vond het erg jammer dat ik de stem van Candice nauwelijks kon horen. Zelfs de fluiten waren nauwelijks te horen. Ik had erg veel zin om naar de regietafel te lopen en te vragen of dat ze de mix niet anders af konden stellen. Maar ja, dat doe je als beschaafd persoon niet zo snel...

En het was inderdaad duidelijk te zien en te horen dat Richie zich niet volledig inzette. Gecombineerd met de herhaling van de flauwe grappen van Candice (ik heb vrijwel alles wat van hen op Youtube staat bekeken) kon ik mij die avond niet aan de indruk onttrekken dat de recente geboorte van hun zoon blijkbaar te kort geleden was om energie te hebben voor deze tour. Denk je maar eens in, zo'n internationale tour met een baby van 5 maanden! Ik hoop dat ze 's nachts in ieder geval goed door kunnen slapen, maar ik zou er niet aan moeten denken... Het leven van een artiest gaat niet altijd over rozen en uiteindelijk zijn het ook maar gewoon mensen en kan het niet altijd geweldig zijn.

Ik moet wel zeggen dat ik heb genoten van de 'passende' kleren van sommigen. Geweldig om te zien hoeveel werk hier van gemaakt is. Hulde!

Frans 

Naar boven
Budgie 

BerichtGeplaatst : do jul 19, 2012 12:20   Onderwerp : Reageer met quote

Hallo,

ik leef ook nog. Ben hier al heeeeeeeeeel lang niet meer geweest.
Maar ik was er vorige week ook bij en het viel mij ook tegen.

Ik vond het wel erg jammer dat er geen voorprogramma was. Sta je eerst tot na 7 uur in de regen te wachten totdat je de toko in mag, dan nog een half uur voordat je eindelijk de zaal in kan en dan nog eens ruim een uur voordat het gebeuren eindelijk begint! Een opwarmertje was wel welkom.

Op de setlist heb ik niet echt aanmerkingen, vond het wel jammer dat er maar 1 nummer van Autumn sky in zat.
Het geluid vond ik ook beroerd en het optreden was rommelig, maar de zaal vond ik ook niet geweldig.
Ik zag geen drol, de stoelen zaten in het begin lekker, maar ik was blij dat ik met home again uit die stoel mocht. Alles begon zeer te doen.
Dat er geen toegift was, vond ik ook stom. Dat zijn we niet gewend.
En wat ik ook gemist heb..........de merchandice!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Was wel toe aan een nieuw shirt...

Mochten ze een volgende keer weer komen, dan weet ik niet of ik wel ga.
ik vond dit optreden niet echt z'n geld waard.

Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht MSN Messenger
johnsteh 

BerichtGeplaatst : zo jul 22, 2012 17:24   Onderwerp : Reageer met quote

Net terug uit Rottenburg, waar we weer een prachtig concert hebben gehad. Op de band was niks aan te merken, ze waren enthousiast en goed op dreef. En de Fender klonk ook weer als vanouds.

O ja, je moet hier iets negatiefs laten klinken over de concerten waar je bent geweest. Even denken....... O ja, het stonk er een beetje naar de houtvuurtjes van het middeleeuwse feest dat daar ook plaatsvond. He, gelukkig toch wat te zeiken. Zo laat je zien dat je er echt verstand van hebt en niet te snel tevreden bent.

En als ze doorgaan, gaan wij ook door met concerten bezoeken. Iedereen heeft wel eens eens een mindere dag, maar je moet echt Nederlander zijn om daar heel hard over te vallen. Net als pasgeleden met Bert van Marwijk. Eerst de godheid zelfve en direct daarna de stront in. Ook dat zijn zijn échte fans.

Maar al met al, Rottenburg was prima. Leuk stadje trouwens. Jammer dat we vandaag al weer terug moesten. 

Naar boven
johnsteh 

BerichtGeplaatst : ma jul 23, 2012 19:01   Onderwerp : Reageer met quote

En wat betreft het ontbreken van een toegift? Nou en? Je krijgt al een concert van meer dan twee uur. Een toegift is toch eigenlijk iets bespottelijks: je moet met z'n allen joelen, fluiten en klappen en dan komen de artiesten terug voor de nummers die anders toch wel gespeeld hadden. Het net zoiets als 30 procent korting bedingen op een keuken waar je eigenlijk tweemaal zoveel voor zou betalen als hij waard was. We willen niet gewoon 23 nummers horen, nee, we willen 20 nummers en dan, na lang wachten en bléren, nog 3 als toegift. Tjonge jonge. Lekker belangrijk.  
Naar boven
vandermolen 

BerichtGeplaatst : do jul 26, 2012 14:00   Onderwerp : Reageer met quote

wij de fam hebben genoten van het optreden in nijmegen
en willen de fanclub nog bedanken om voor in te zitten in de zaal
niet opgerekent om op de eerste rij te mogen zitten
dit keer waren we met 5 man gekomen
voor mijn vrouw en mij wes het de tweede keer
de eerste keer was 2 jaar geleden in klosterbuch
geweldige lokatie dat oude klooster uit 1300
hopellijk tot het volgen de consert