Help  || Zoeken  || Gebruikerslijst  || Gebruikersgroepen  || Registreer  || Inloggen
Het is nu wo dec 12, 2018 04:20  
Bekijk onbeantwoorde berichten  

Forum Nederlandse Fanclub Blackmore's Night forum index
Forum Nederlandse Fanclub Blackmore's Night

Dinslaken 2005
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Forum Nederlandse Fanclub Blackmore's Night forum index .::. Terugblik op oudere concerten
Dinslaken 2005 - Pagina 1 van 1 -  
Vorige onderwerp || Volgende onderwerp 
Auteur Bericht
nfbn 
Moderator 

BerichtGeplaatst : do apr 12, 2012 08:10   Onderwerp : Dinslaken 2005 Reageer met quote

Verslag concert Dinslaken 3 Aug
Aangezien onze vakantie in Duitsland letterlijk en figuurlijk in het water is gevallen, waren wij op de dag van het concert dus in NL. Dit was niet zo’n ramp, omdat Dinslaken slechts op 75 minuten rijden ligt.
Aangezien wij om drie uur ‘s middags afgesproken hadden met andere NLse fans, vertrokken we omstreeks half twee vanuit NL. Om tien voor drie waren we in Dinslaken en moetsen we op zoek naar een parkeerplek. Die vonden we gelukkig snel en goedkoop. Vervolgens zouden we naar de afgesproken plek gaan, waar we hadden afgesproken, een Bistro in de buurt van het theater.
Deze bleek echter nog gesloten te zijn en de mensen met wie we hadden afgesproken waren er ook nog niet. Gelukkig had ik hun nummer en ik stuurde ze een SMS. Na ene tijdje kwamen ze ons tegemoet. Aangezien Marieke (mijn vriendin) en ik al in Middeleeuwse kledij liepen waren we makkelijk te herkennen.
Nadat we kennis hadden gemaakt met de andere fans liepen we terug naar het theater waar we ons strategisch opstelde voor de poort, om om 7 uur als eerste naar binnen te kunnen. De weergoden waren ons gelukkig goed gezind en er scheen een behaaglijk zonnetje. Dat maakte het wachten fijn. We hadden ook een goed uitzocht op het theater en het podium, dat maakte het nog veel leuker. Alle bedrijvigheid was goed te volgen. Om een uur of vier begon de band met de soundcheck. Deze konden we dus ook helemaal volgen en dat was erg leuk/ Zelfs de soundcheck klonk fantastisch. Ik denk dat dit ongeveer een uurtje duurde in totaal.
Rond een uur of vijf, begonnen Marieke en ik met het eten van onze tomatensoep, die we mee hadden genomen, zodat we een goede degelijke maaltijd ophadden, voordat de echte drukte zou beginnen.
Omstreeks die tijd kwam het derde Nl stel, de oprichter van de fanclub met zijn vrouw aan. het werd steeds gezelliger met al die hollanders daar.
het begon nu toch steeds wel drukker te worden en gelukkig stonden wij lekker vooraan, maar wel stond iedereen dicht op elkaar gepakt.
Om een uur of zes gebeurde waar iedereen voor vreesde: regen en onweer. Ondanks dat we onder bomen stonden werden we kleddernat. Het viel werkelijk met bakken naar beneden. De mensen van het theater reageerde hier meteen op door regenponcho’s te verkopen. Natuurlijk liepen wij de eertse ronde mis en moesten we wachten op de volgende ronde. Hierdoor waren we behoorlijk nat toen we eindelijk zo’n poncho konden bemachtigen.
Ondertussen waren we al het een en ander te weten gekomen over het concert. Zo hoorde we dat de band maar tot 11 uur mocht spelen. Dit omdat het theater midden in een woonwijk lag en er anders last met de omwonenden zou komen.
Om 7 uur gingen de deuren open en was het rennen om als eerste op de goede plekken te kunnen zitten op de eertse rij. En dat lukte. De “kaaskoppen”zaten als eerste op de eerste rij. We zaten in het midden op een heel goede plek en konden alles zo goed zien.
Tegen de tijd dat het voorprogramma, “Geyers” begon stopte het met regenen. Ze vertelden dat dat steeds gebeurde als zij begonnen met spelen, Hier voor keregen ze een applaus.
Na een half uur opgewarmd te zijn met Middeleeuwse klanken, begon het grote wachten. Er scheen nu weer een waterig zonnetje en de poncho’s gingen uit. Ik besloot de tijd op te vullen met het halen van een lekker duits biertje en even langs de merchandise stand te lopen. Ik kocht een CD van het voorprogramma, zij waren daar ook aanwezig en zodoende kon ik ook de CD door hen alle vier laten signeren.
Om vijf voor negen was het dan zo ver. Het bekende intro van Blackmore’s Night werd gestart.
Daar waren ze. Alleen bij de inzet van het eerste nummer ging Ritchie ontzettend de mist in. Hij speelde de verkeerde noten. Oei, als dat maar goed gaat, want Ritchie staat er om bekend dat jhij nogal grillig en chagrijnig voor de dag kan komen. Gelukkkig bleek het “De Meester” goed te gaan en kon hij wel lachen om zijn eigen fouten. De hele band was in een goed humeur en er was veel plezier op het podium. Je kon wel zien dat ze het erg koud hadden. Dit maakte het speelplezier er niet minder op.
De sfeer was fantastisch, iedereen op de eerste rij maakte er een grandioos feest van.

Na ongeveer anderhalf uur hield de band het voor gezien en konden we het bekende “zugabe”gaab roepen. Het wachten duurde erg lang en we vreesden even dat de band niet terug zou komen voor toegiften. Gelukkig kwamen ze, ondanks de kou, toch terug. Tijdens de toegiften nam Ricthie de electrische gitaar nog even ter hand om even wat te “rocken”. Gelukkig werd het concert in stijl afgeloten met twee nummers die maar af en toe gespeeld worden voor jheel speciaal publiek. Dat waren wij dus.

Toen het concert was afgelopen dromden we langzaam naar buiten. Daar namen we afscheid van elkaar en zochten we de auto weer op.
Toen we thuis kwamen, hebben we er “nog eentje op gedronken” en toen was de dag toch echt voorbij, maar de herinnering blijft.

Nu op naar het concert in NL in Oktober, wat waarschijnlijk heel bijzonder gaat worden, maar daar zeg ik nog niets over 

Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen :   
Forum Nederlandse Fanclub Blackmore's Night forum index .::. Terugblik op oudere concerten
Dinslaken 2005 - Pagina 1 van 1 -  
 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie

Ga naar :