Help  || Zoeken  || Gebruikerslijst  || Gebruikersgroepen  || Registreer  || Inloggen
Het is nu za aug 17, 2019 18:06  
Bekijk onbeantwoorde berichten  

Forum Nederlandse Fanclub Blackmore's Night forum index
Forum Nederlandse Fanclub Blackmore's Night

Hirsau 31 juli verslag
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Forum Nederlandse Fanclub Blackmore's Night forum index .::. Tour 2009
Hirsau 31 juli verslag - Pagina 1 van 1 -  
Vorige onderwerp || Volgende onderwerp 
Auteur Bericht
Merlijn 
Moderator 

BerichtGeplaatst : zo aug 02, 2009 15:35   Onderwerp : Hirsau 31 juli verslag Reageer met quote

Onze reis naar Hirsau begon om half tien 's ochtends. We wilen op ons gemak de reis kunnen doen zodat we op tijd bij het hotel konden zijn.
Tegen half4 kwamen we aan en besloten we om eerst maar even de locatie te bewonderen. In een woord, magstraal. Een prachtig oud klooster met een groot terrein waar nog verschillende vakwerkhuisjes te bewondere waren.
De soundcheck was in volle gang. We konden gewoon vrij rondlopen daar. Zowaar liep ik Carole (management) en haar man nog tegen het lijf. Ze begroette me hartelijk en vroeg of de reis goed geweest was.
Na een tijdjete hebben rondgelopen terug gegaan naar het hotel. Een rusten, opfrissen en hapje eten en daarna omkleden. Helaas kwam ik er in het hotel pas achter dat ik mijn legging was vergeten. Dus moest ik helaas mijn spijkerbroek aan houden. Verder we weer in vol ornaat.

Aangekomen rond half acht op het terrein zag ik dat ze een stoelendans hadden uitgevoerd. Omdat blokken A,en C zo ver aan de zijkant van het podium stonden kon je werkelijk niets zien. Daarom was de eerste rijen bezetting toc freier platzhwal geworden, maar dankzij Rainer toch gewoon een goed plekje naast hem gekregen. Dus eigenlijk waar we anders ook gewoon hadden gezeten.
Ook hier waren camera's aanwezig, al waren ze niet op het podium.

De Geyers begonnen een half uur te vroeg en vermaakten ons prima. Instrumentaties waren nu veek uitgebrieder, met draailieren doedelzakken en dwarsfluiten. Leuk om te zien.

Om iets voor negen begon de befaamde introtape. Omdat we zo dicht op het podium zaten hingen de PA boxen achter ons dus we hoorden alleen het podium geluid.
De band kwam op en het eerste nummer werd ingezet. Helaas kwam er op het moment dat Ritchie begon te spelen op zijn bouzouki een vreselijk hard gezoem en feedback uit de monitoren. Ritchie stopte met spelen, draaide aan knoppen maar het geluid bleef. Sarcastisch handgeklap naar de (plaatselijke) geluidsmensen en een paar keer de "evil eye". Uiteidelijk lukte het Ritchie's gitaartec om het te verhelpen. Maar vanaf dat moment was Ritchie 'not amused'. Hij verdween regelmatig achter het podium en liet de band dan in onzekerheid achter. Na de gebruikelijke piano en drumsolo zet Ritchie normaal Ariel in. De band wilde dat ook nu gaan doen maar Ritchie begon Black Night te spelen.
Naarmate de show vorderde ontdooide hijwat al bleef hij vrij itchy. Hij speelde hierdoor wel heel bevlogn en geconcentreerd.
Tegen het einde van het concert was er steeds een hard geplok te horen. Ritchie legde het nummer stil en gaf de geluidsmense 'last chance to sort out the electronics'.
Dit werd gelukkig verholpen, maar hierna was de show vrij snel over. Geen toegift.
Tijdens het wachten tot het geluid het weer deed vertelde Candice aan het publiek dat dit de laatste show was in Europa dit jaar! Dit zou dus betekenen dat ze niet naar NL komen. Ook Rainer bevestige dit. Maar goed alles kan nog veranderen

De band speelde ondanks alles goed en ik moet zeggen dat het de beste show in Duitsland is geweest die ik heb gezien. De bassist begint mij steeds meer te bekoren. Zijn act is leuk en zijn partijeen voegen wel degelijk ies toe.
Gypsy Rose is echt een absolute aanwinst. Ze speelt heel beheerst en netjes. Ook haar zang is zuiver en zonder opsmuk. Samen met Albert (die deze tour structueel meedeed als extra bandlid) voegde ze echt iets toe aan de dynamiek.
Bard David, tja, hij is goed, maar te nonchalant, zijn solo's zijn echt echt heel slordig gespeeld. Verder doet hij wat hij moet doen en dat doet hij ok.

Om kwart over elf was de show klaar en zochten we een weg naar de uitgang tussen de fantastische van onderaf belichte torens.
David nog eve gesproken bij de uitgang. "Good to see you again and save journey home" Ik wenste hem het zelfde toe.

Een mooie avond

Setlist (uit mijn hoofd, misschien haalde ik er wat door de war)
-God Save The Kegg
-Locked Within The Crysal Ball
-Queen For A Day I
-Queen For A Day II
-Under A Violet Moon
-Soldier Of Fortune
-Durch Den Wald Zum Bach Haus
-World Of Stone
-Home Again
-Diamonds And Rust (Magistraal!!)
-Peasant Promise (hoogtepunt van de avond!)
-Piano/ Drum Solo/ Black Night
-The Cirle (heel goed)
-Renaissance Faire
-Toast To Tomorrow (hier begonnen de problemen weer met geluid)
-Wind In The Willows (stilgelegd door Ritchie, daarna opnieuw ingezet)
-Ghost Of A Rose
-I Still Remember
-Ma-o-Ztur
-The Clock Ticks On
-Olde Village Lanterne 

Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen :   
Forum Nederlandse Fanclub Blackmore's Night forum index .::. Tour 2009
Hirsau 31 juli verslag - Pagina 1 van 1 -  
 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie